Άρση του τραπεζικού απορρήτου, άμεσα. Τι είπε ο κ. Στουρνάρας στη Βουλή:
Εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/16/ΕΕ, ρύθμιση θεμάτων της Ε.Λ.Τ.Ε., αναμόρφωση Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. και άλλες διατάξεις»
Μπαίνω στον πειρασμό να σχολιάσω αυτό που ελέχθη από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σαμοΐλη ότι το μνημόνιο οδηγεί στην καταστροφή της χώρας. Δεν βλέπω καμία καταστροφή της χώρας. Περνάμε δύσκολα, σε μία χώρα που προσπαθεί να κρατηθεί στα πόδια της, αλλά έχουμε θετικές ενδείξεις ότι τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα. Υπάρχει ελπίδα, υπάρχουν υπεύθυνες πολιτικές δυνάμεις, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, η ΔΗΜΑΡ και ανεξάρτητοι βουλευτές, που έχουν το θάρρος της γνώμης, και μας βοηθούν για να βγάλουμε τη χώρα από το αδιέξοδο.
Τελικά τι είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, αν μου επιτρέπεται αυτό το ρητορικό ερώτημα. Είναι κόμμα κατά μνημονίου; Και τι προτείνει στη θέση του; Απευθύνω αυτό το ερώτημα ένα χρόνο που είμαι υπουργός και δεν έχω πάρει απάντηση. Νομίζετε ότι γίνεται πιστευτό το ερώτημα «και στο ευρώ και εκτός μνημονίου»; Οι Πορτογάλοι, οι Ιρλανδοί, οι Κύπριοι που υπέγραψαν μνημόνιο ή οι Ισπανοί, που υπέγραψαν μερικώς για τις τράπεζες, έχουν κάνει τόσο τραγικό λάθος; Έχουμε πέσει όλοι τόσο έξω και μόνο εσείς έχετε δίκιο; Ξέρετε πραγματικά τι ακριβώς θέλετε; Προχθές δυο φίλτατοι οικονομολόγοι, συμπαθούντες τον ΣΥΡΙΖΑ, έγραψαν άρθρο στους New York Times, όπου υποστηρίζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αντιμνημονιακό, φιλοαμερικανικό κόμμα. Δεν είδα να αντιδράτε, εκτός από μία συνιστώσα σας που αντέδρασε. Δυστυχώς, όμως, οι δύο οικονομολόγοι και φίλοι μου δεν ξέρουν τι λένε. Νομίζω πως και εσείς δεν έχετε αποφασίσει τι θέλετε και βρίσκεστε σε πλήρη σύγχυση. Το τελευταίο που χρειάζεται σήμερα η χώρα είναι λαϊκίστικα επιχειρήματα του τύπου ότι μπορούμε να είμαστε στο ευρώ και να μην έχουμε μνημόνιο. «Χαίρω πολύ». Και εγώ θα ήθελα, γίνεται όμως; Δυστυχώς δεν γίνεται έτσι.
Οι πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις έδειξαν ότι η οικονομική βελτίωση εξαρτάται άμεσα από την ανάγκη πολιτικής σταθερότητας στη χώρα. Η πολιτική σταθερότητα αποτελεί την πιο σοβαρή παράμετρο για την υλοποίηση επενδύσεων, αφού οι αποφάσεις των επενδυτών, εγχώριων ή ξένων, λαμβάνονται κυρίως με βάση το πολιτικό περιβάλλον. Η προσφυγή σε εκλογές θα έθετε σε κίνδυνο κάθε προσπάθεια που καταβάλλει η χώρα μας για να βγει από την ύφεση.
Ξεκινάμε μια καινούργια περίοδο, με ειλημμένη την απόφαση να βαδίσουμε μέχρι το τέλος της διαδρομής, παρά τις δυσκολίες, συνεχίζοντας με εντατικούς ρυθμούς το μεταρρυθμιστικό έργο.
Η χώρα μας έχει την ικανότητα να ανταποκριθεί και θα ανταποκριθεί τόσο στους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν τεθεί, όσο και στο πρόγραμμα των μεταρρυθμίσεων. Για την ευόδωση των προσπαθειών θα απαιτηθεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση, που αφορά τόσο την κυβέρνηση όσο και τη Βουλή.
Σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου:
Το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου αφορά την ενσωμάτωση της Οδηγίας του 2011/16/ΕΕ, που αποτελεί ένα ακόμη μέτρο καταπολέμησης του φαινομένου της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής.
Δίνεται η δυνατότητα στην ελληνική φορολογική διοίκηση, ανταλλαγής και χρήσης πληροφοριών σε φορολογικά θέματα.
Η συνεργασία και αμοιβαία διοικητική βοήθεια με τη μορφή πληροφοριών μεταξύ των αρμοδίων φορολογικών αρχών των κρατών υφίσταται ήδη και αποτελεί πρακτική πολλών χρόνων, αφενός σε διακρατικό επίπεδο, μέσω των συμβάσεων αποφυγής διπλής φορολογίας, αφετέρου δε σε επίπεδο της Ε.Ε. μέσω της Οδηγίας 77/799, όπως έχει πλέον αντικατασταθεί από την Οδηγία 2011/16, την οποία ενσωματώνουμε στην ελληνική νομοθεσία με το παρόν νομοσχέδιο.
Κατά συνέπεια, η εφαρμογή της στην Ελλάδα θα διευκολύνει τον εντοπισμό εισοδημάτων που φοροδιαφεύγουν και θα ενισχύσει το σύστημα είσπραξης των φόρων με τη συνδρομή άλλων κρατών μελών της Ε.Ε..
Όπως έχουμε τονίσει κατά τη συζήτηση και επεξεργασία του νομοσχεδίου στην Επιτροπή, η Οδηγία καλύπτει ένα μέρος του πλαισίου ανταλλαγής πληροφοριών σε φορολογικά θέματα.
Προβλέπεται, ειδικότερα, θεσμικό πλαίσιο στην κοινοτική νομοθεσία για μια σειρά τομέων και κατηγοριών, που δεν καλύπτονται από την Οδηγία.
Επί της τεχνικής υποδομής του Υπουργείου Οικονομικών, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) είναι η αρμόδια για την ανάπτυξη των τεχνικών συστημάτων, που υποστηρίζουν την ανταλλαγή πληροφοριών.
Ήδη, η ΓΓΠΣ επιτυχώς εφαρμόζει μέσω των συστημάτων της, αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών στο πλαίσιο της εφαρμογής της Οδηγίας 2003/48/ΕΕ για τη φορολόγηση των υπό μορφή τόκων εισοδημάτων από αποταμιεύσεις.
Σε σχετική παρατήρηση του κ. Λαφαζάνη ως προς το άρθρο 17 και την έννοια της δημόσιας τάξης, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι η εν λόγω διάταξη ακολουθεί αντίστοιχη διάταξη του άρθρου 26 του προτύπου σύμβασης για την αποφυγή διπλής φορολογίας εισοδήματος κεφαλαίου του ΟΟΣΑ.
Σύμφωνα με την ερμηνεία του Ο.Ο.Σ.Α., αυτές οι πληροφορίες θα ήταν αντίθετες για τη δημόσια τάξη, όταν έχουν σκοπό την πολιτική, φυλετική ή θρησκευτική δίωξη. Άρα λοιπόν είναι πολύ αυστηρά τα όρια της επίκλησης της δημόσιας τάξης, ως λόγου άρνησης διαβίβασης πληροφοριών.
Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου εισάγονται διατάξεις, που αφορούν την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων.
Οι συγκεκριμένες διατάξεις εντάσσονται στο πλαίσιο της προσπάθειας να δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες στην ελληνική οικονομία, που θα εγγυώνται ασφάλεια, εμπιστοσύνη και διαφάνεια.
Είναι, επίσης, θετικό ότι πλέον η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων δεν θα επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και θα χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους.
Με βάση τις προτάσεις των μελών της Επιτροπής Οικονομικών, αλλά και της ΕΛΤΕ και του ΣΟΕΛ, ως προς τα πρόστιμα, καταθέσαμε νομοθετική προσθήκη, διαχωρίζοντας την επιβολή κυρώσεων μεταξύ φυσικών και νομικών προσώπων και αναπροσαρμόζοντας το ύψος των προστίμων ως προς τα φυσικά πρόσωπα, από το 1 εκατ. στις 100.000 ευρώ και από τα 2 εκατ., σε περίπτωση υποτροπής, στις 200.000 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα νομικά πρόσωπα, προβλέπεται πρόστιμο ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής του νομικού προσώπου το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Λ.Τ.Ε. δύναται να επιβάλει πρόστιμο ύψους έως 2 εκατομμύρια ευρώ.
Τέθηκε ένα θέμα από τον κ. Βορίδη, αλλά και από άλλους βουλευτές σχετικά με την υποχρεωτική ανάκληση της επαγγελματικής άδειας του νόμιμου ελεγκτή με τη συμπλήρωση του 70ου έτους της ηλικίας. Μετά από σχετική επεξεργασία της πρότασης, καταθέσαμε νομοθετική προσθήκη για τη διαγραφή του ηλικιακού ορίου.
Με το τρίτο μέρος του νομοσχεδίου εισάγονται διατάξεις για την αναμόρφωση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, έναν κορυφαίο νομικό θεσμό της χώρας.
Οι περισσότεροι βουλευτές τοποθετήθηκαν θετικά για τις προτεινόμενες διατάξεις που εκσυγχρονίζουν τη θεσμική και διοικητική λειτουργία του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Στο τέταρτο μέρος του υπό εξέταση νομοσχεδίου περιέχονται μια σειρά διατάξεις που αφορούν τη θεσμοθέτηση του μητρώου των τραπεζικών λογαριασμών.
Το πρόβλημα των καθυστερήσεων στο άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών είναι κοινώς γνωστό και αποτελεί έναν πρόσθετο λόγο που το φαινόμενο της φοροδιαφυγής στη χώρα μας δεν έχει αντιμετωπιστεί με άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο.
Η διάταξη βάζει τέλος στις καθυστερήσεις και στα εμπόδια στην άρση του τραπεζικού απορρήτου, επιτρέποντας τη διασύνδεση των φορολογικών υπηρεσιών με τις τράπεζες.
Προβλέπεται άμεση ανταπόκριση των τραπεζών στα αιτήματα των ελεγκτικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για την άρση του τραπεζικού και επαγγελματικού απορρήτου, καθώς και του απορρήτου των στοιχείων έναντι των δημοσίων αρχών και της αυτοματοποιημένης πρόσβασής τους σε αυτό.
Επίσης, στο υπό εξέταση σχέδιο νόμου αναθεωρείται το θεσμικό πλαίσιο για τους ελεγκτές βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης των εσόδων του κράτους, βελτιώνονται οι διατάξεις του κώδικα φορολογίας εισοδήματος και τροποποιείται ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, με τη διεύρυνση και τον εκσυγχρονισμό των δυνατοτήτων του Δημοσίου, ώστε να επιβάλει κατασχέσεις χρηματικών καταθέσεων στα χέρια των πιστωτικών ιδρυμάτων ως τρίτων, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών διασφαλίζοντας συγχρόνως την ασφαλή διακίνηση των σχετικών δεδομένων.
Επίσης, στο σχέδιο νόμου υπάρχουν ρυθμίσεις με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας και την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων.
Εδώ θα ήθελα να επισημάνω, απαντώντας στον ειδικό αγορητή των Ανεξάρτητων Ελλήνων, κ. Μαριά, ότι η τροποποίηση ενός ιδιωτικού συμβολαίου με νόμο, γίνεται για το λόγο ότι και οι αρχικές συμβάσεις είχαν κυρωθεί με νόμο και θεωρήθηκε ότι θα ήταν σκόπιμο και διαφανές η τροποποίηση να γίνει ξανά με νόμο.
Επίσης, με το παρόν νομοσχέδιο, συμπληρώνονται διατάξεις χρηματοπιστωτικής νομοθεσίας και προσαρμόζονται οι διατάξεις αναφορικά με τις πραγματικές συνθήκες υλοποίησης των προβλέψεων για το ενιαίο σύστημα πληρωμών.
Όσον αφορά στις κρατικές ενισχύσεις, οι διατάξεις αποσκοπούν στη δημιουργία ενός πλαισίου προστασίας στις περιπτώσεις ανάκλησης για προβληματικές επιχειρήσεις.
Υπάρχει αυστηρό πλαίσιο για τις κρατικές ενισχύσεις σε κοινοτικό επίπεδο.
Διαβουλευόμαστε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον τρόπο αντιμετώπισης αυτού του δύσκολου προβλήματος, ώστε να μην υπάρξουν περαιτέρω δυσχέρειες στη «δοκιμαζόμενη» οικονομική μας κατάσταση και πολύ περισσότερο στην κατάσταση των επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν λάβει τις ενισχύσεις αυτές.
Επίσης, με σχετική διάταξη του Υπουργείου Εσωτερικών, δίνεται ένα οριστικό τέλος στις εκκρεμότητες που προκαλούν στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα φορολογικά χρέη των επιχειρήσεων που είχαν συστήσει με την αποσαφήνιση της αναγκαίας διαδικασίας για λόγους εξοικονόμησης των κρατικών πόρων.
Επίσης, με διάταξη του Υπουργείου Παιδείας ρυθμίζονται τα θέματα των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης και των Περιοδικών Σχολών Προπονητών, που δύναται να λειτουργούν σε κάθε αθλητική ομοσπονδία.
Ως προς την τροπολογία που έχει κατατεθεί από το υπουργείο Οικονομικών, το πρώτο άρθρο αφορά την παράταση έως τον Ιούνιο του 2014, του χρόνου παροχής εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου προς την Τράπεζα της Ελλάδος.
Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό σας δημιουργεί πρόβλημα. Δεν θέλουμε να σώσουμε τις ελληνικές τράπεζες, άρα τις καταθέσεις των Ελλήνων και ειδικά των φτωχότερων στρωμάτων που δεν έχουν βγάλει τα λεφτά τους έξω;
Το δεύτερο άρθρο καθιστά δυνατή τη μεταφορά στο Ελληνικό Δημόσιο των εσόδων από ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου που κατέχει η Τράπεζα της Ελλάδος στο πλαίσιο του Προγράμματος του Ευρωσυστήματος για τις Αγορές Τίτλων (SMP).
Ως προς τις υπόλοιπες τροπολογίες, η υπ’ αριθμόν 607 της κυρίας Ξηροτύρη και του κ. Αναγνωστάκη για την ακίνητη περιουσία των ΑΕΕΑΠ θα τύχει επεξεργασίας σε επόμενο στάδιο.
Για την υπ’ αριθμόν 608 εκ μέρους βουλευτών της ΔΗΜΑΡ, για την καταβολή σύνταξης ανασφάλιστων υπερήλικων, αναζητούμε μαζί με το Υπουργείο Εργασίας λύση στο πρόβλημα που ανέκυψε κυρίως για ομογενείς από την Ρωσία ή την Αλβανία, αλλά παράλληλα είναι κρίσιμο να τηρηθεί και η ανάγκη εξορθολογισμού του συστήματος παροχής των συντάξεων και κυρίως της τήρησης και της νομιμότητας.
Η υπ’ αριθμόν 614 τροπολογία της κυρίας Πατριανάκου, που αφορά τη δυνατότητα αυτοπρόσωπης παράστασης, επί του θέματος το συναρμόδιο Υπουργείο Δικαιοσύνης εκτιμά ότι αντιβαίνει στις διατάξεις του κώδικα περί δικηγόρων.
Επί της υπ’ αριθμόν 613 τροπολογίας που αφορά ανάληψη θέσεων σε διεθνείς Οργανισμούς, δεν διατυπώθηκε παρόμοιο αίτημα από την εκπρόσωπο του ΝΣΚ κατά την ακρόαση των φορέων και θεωρώ ότι, παρόλη τη χρησιμότητα της ρύθμισης, πιθανόν να στερούσε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους από το απαραίτητο προσωπικό.
Σε ό,τι αφορά την υπ’ αριθμόν 603 τροπολογία του κ. Καρασμάνη, ως Υπουργείο Οικονομικών δεν έχουμε αρμοδιότητα, όπως ξέρετε, για τη λειτουργία όλων των δημοσίων υπηρεσιών.
Κατανοούμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι 3 νομοί ως προς τη λειτουργία των ΔΟΥ, όπου ως πρωτεύουσα έχει ορισθεί η πληθυσμιακά μικρότερη πόλη. Προς αυτό το σκοπό λάβαμε την απόφαση να διατηρηθούν σε λειτουργία οι ΔΟΥ στη μεγαλύτερη πόλη του νομού, όταν οι αντίστοιχες ΔΟΥ στην πρωτεύουσα έχουν λιγότερα ΑΦΜ και λιγότερα έσοδα. Νομίζω ότι αυτό αποτελεί ένα ορθολογικό κριτήριο επιλογής.
Ως προς την τροπολογία 606, δεν συμφωνούμε διότι αντίκειται στις διατάξεις του αρ. 2 του Ν. 3919/11 και συγκεκριμένα στις παραγράφους 1 και 2, με τις οποίες έχει καταργηθεί, μεταξύ άλλων, και ο κάτωθι περιορισμός του εδαφίου θ΄, παρ. 2, του άρθρου 2, του Ν. 3919/11: «η επιβολή υποχρεωτικών κατώτατων τιμών ή αμοιβών για τη διάθεση αγαθών ή την προσφορά υπηρεσιών, είτε αυτές ορίζονται ευθέως είτε προσδιορίζονται εμμέσως με την εφαρμογή συντελεστή κέρδους ή σε άλλο ποσοστιαίο υπολογισμό».
Τέλος ως προς την τροπολογία που κατατέθηκε για τους υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι εκπρόθεσμη, άρα δεν μπορούμε να τη δεχθούμε. Τα θέματα αυτά τα κοιτάζουμε συνολικά και θα τα δούμε εν καιρώ.
Όσον αφορά το ακαταδίωκτο της γνώμης μελών του ΝΣΚ είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα. Η διάταξη είναι γνωστή. Εισάγεται κατ’ αναλογία εκείνης που αφορά τους λειτουργούς του Συνηγόρου του Πολίτη. Όσοι διαφωνείτε με τη διάταξη αυτή τι ισχυρίζεστε; Ότι πρέπει το κάθε μέλος του ΝΣΚ να διώκεται σε βαθμό κακουργήματος για τη γνώμη του και μόνο; Ότι η επιστημονική άποψη πρέπει να διαμορφώνεται με τη δαμόκλειο σπάθη μίας δίωξης που επικρέμεται; Προφανώς και αν η γνώμη αυτή έχει προέλθει από επηρεασμό, δωροδοκία και άλλα σχετικά, τότε πράγματι έχουμε ποινικά αδικήματα και αυτά δεν καλύπτονται από την παρούσα διάταξη. Ο ρόλος του ΝΣΚ είναι κομβικός και ειδικά σήμερα που η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος περνάει ακόμη περισσότερο μέσα από τη συνδρομή των λειτουργών του ΝΣΚ, χρειάζεται να θωρακίσουμε την ανεξαρτησία του και την αποτελεσματικότερη λειτουργία του.
Σχετικά με την τροπολογία 610 των κυρίων Τσούκαλη, Ξηροτύρη, Κοντογιάννη και Κουτσούκου, επισημαίνει ένα πρόβλημα για όσους έχουν αποκλειστική πηγή εισοδημάτων το ενοίκιο. Δεν υπάρχει ακατάσχετο όριο το οποίο ισχύει μέχρι 1.000 ευρώ για μισθούς και συντάξεις. Θα εξετάσουμε ποιες δυνατότητες υπάρχουν. Επέκταση του ακατάσχετου ορίου και σε άλλες κατηγορίες εισοδημάτων. Σημειώνουμε, ωστόσο, ότι ο περιορισμός του ποσού της κατάσχεσης στο 25 %, στο ένα τέταρτο δηλαδή του ενοικίου, όπως προτείνεται με την τροπολογία, μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες. Για παράδειγμα για ενοίκιο 40.000 ευρώ, θα επιτρέπεται κατάσχεση μόνο για 10.000 ευρώ;
Σε ό,τι αφορά ερώτημα της κυρίας Ξηροτύρη, δεν καταλαβαίνω γιατί αντιτίθεστε στο να προστίθενται τα προνοιακά εισοδήματα, και κάθε άλλο εισόδημα, σε εκείνο βάση του οποίου υπολογίζουμε τα επιδόματα τέκνων ή το επίδομα αλληλεγγύης ή άλλα. Να βάλουμε τους στόχους, να βάλουμε τα μερίσματα. Τα προνοιακά εισοδήματα είναι μόνιμα εισοδήματα. Γιατί δεν πρέπει να προσμετρώνται ως εισόδημα; Εφόσον ξεπερνούν ένα όριο. Γνωρίζετε ότι για εισοδήματα χαμηλά έχουμε εξαιρέσεις.
Όσον αφορά ερωτήματα της κυρίας Βαλαβάνη, θυμίζω ότι τα κέρδη από τα SMP, είναι κέρδη ομολόγων που έχουν οι Κεντρικές Τράπεζες στο χαρτοφυλάκιό τους από παρεμβάσεις που έκαναν για να στηρίξουν χώρες, και την Ελλάδα. Αυτά θα κέρδη θα επιστραφούν. Υπήρξε δέσμευση στο προηγούμενο Eurogroup από όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της Ευρωζώνης ότι τα κέρδη αυτά θα επιστραφούν στο ακέραιο στην Ελλάδα.
Τα ANFAS είναι κάτι διαφορετικό από τα SMP. Είναι ομόλογα που έχουν οι Κεντρικές Τράπεζες στο επενδυτικό χαρτοφυλάκιό τους. Εκεί, πράγματι, το Νοέμβριο κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για τη χρηματοδότηση της χώρας υπήρξε δέσμευση από την ΕΚΤ ότι θα υπάρχει ανακύκλωση των ANFAS .Μετά από λίγο καιρό, πριν από δύο μήνες περίπου, νομικές γνωμοδοτήσεις των υπηρεσιών τόσο της ΕΚΤ αλλά και άλλων Κεντρικών Τραπεζών, είπαν ότι αν γίνει αυτό ισοδυναμεί με νομισματική χρηματοδότηση, το οποίο απαγορεύεται από τη Συνθήκη. Αυτό είναι ένα θέμα που αφορά εμάς, διότι εμείς θα ελαφρυνθούμε από την ανακύκλωση. Κυρίως όμως αφορά τήρηση των δεσμεύσεων από τους εταίρους μας. Έχουμε τη διαβεβαίωσή τους ότι θα ψάξουν να βρουν ισοδύναμους τρόπους να γίνει αυτό, χωρίς να θεωρηθεί νομισματική χρηματοδότηση. Άρα, πρέπει να τηρήσουμε τη συμφωνία του περασμένου Νοεμβρίου.
Τέλος, απαντώντας στις τροπολογίες που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ, σε σχέση με την ΕΡΤ, θα ήθελα να ενημερώσω ότι ήδη την Παρασκευή, με εντολή μου προς την Τράπεζα της Ελλάδος, καταβλήθηκαν δύο μισθοί στους εργαζόμενους αορίστου χρόνου, ως πρώτη δόση έναντι της συνολικής αποζημίωσης, την οποία θα δώσουμε όταν έχουμε πρόσβαση στην ΕΡΤ για να πάρουμε τα στοιχεία.
Οι δύο κυβερνητικοί εταίροι έχουν προσδιορίσει συγκεκριμένο πλαίσιο συμφωνίας, το οποίο, τηρώντας και τις σχετικές δικαστικές αποφάσεις, προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις τόσο για τη μεταβατική λειτουργία της ΕΡΤ όσο και για τη δημιουργία του νέου φορέα.
Ο αρμόδιος υφυπουργός για τη δημόσια τηλεόραση κ. Παντελής Καψής έχει αναλάβει την υλοποίηση της εν λόγω συμφωνίας, φυσικά με τη βοήθεια του Υπουργείου Οικονομικών και εμού προσωπικά, ως διαδόχου, νομικά, της ΕΡΤ.