Ελλάδα: Γερμανική τουριστική αποικία

Υπογράφηκε το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Ικανοποίηση από το Βερολίνο. 

 Με τις “ευλογίες” των πιστωτών της χώρας μας υπογράφτηκε  (14/12) το μεσημέρι ηκατάπτυστη συμφωνία ξεπουλήματος, από το ελληνικό Δημόσιο, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία, επικεφαλής της οποίας είναι ο γερμανικός όμιλος Fraport AG-Slentel Ltd., σε συνεργασία με τον Όμιλο Κοπελούζου.  

 

Το τίμημα αυτής τς αγοραπωλησίας, ανέρχεται στο ευτελές, σε σχέση με την πραγματική αξία των 14 αεροδρομίων-φιλέτων, ποσό των 1,234 δισ. ευρώ και η προκαταβολή θα καταβληθεί, με την ανάληψη της λειτουργίας, η οποία, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, αναμένεται να πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο του2016. Επίσης προβλέπεται ετήσιο καταβλητέο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό.  

Από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που εκχωρούνται στον γερμανικό όμιλο, αυτά που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) και της Θεσσαλονίκης (SKG). Τα υπόλοιπα 11 αεροδρόμια βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου (ZTH). Συνολικά, τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν το 2014 περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια σε επιβάτες για το 2015. Ειδικότερα, το διεθνές επιβατικό κοινό αποτελεί το 77% της συνολικής κίνησης στα 14 αυτά αεροδρόμια.  

Από τα παραπάνω στοιχεία γίνεται αντιληπτό, ότι η νεομνημονιακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όχι μόνο εκχωρεί, έναντι εξευτελιστικού τιμήματος, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, που αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού και όχι της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλά υποχρεώνει το ελληνικό Δημόσιο να χάσει μιασημαντική πηγή πάγιων εσόδων και να παραχωρήσει, ουσιαστικά, την “καρδιά” των τουριστικών υπηρεσιών της χώρας μας σε γερμανικά χέρια.  

ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΝΑΓ. ΛΑΦΑΖΑΝΗ, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΛΑ.Ε.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ  

Η κυβέρνηση χάρισε στην κυριολεξία στο γερμανικό κράτος τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια-φιλέτα της χώρας μας. Η Ελλάδα εκχωρεί τα πάντα, την ιδιωτική περιουσία στους γύπες των αγορών, τη δημόσια περιουσία στους πιστωτές μέσω του υπερ-ταμείου. Η χώρα μετατρέπεται σε ξεπουλημένοπροτεκτοράτο. Το ξεπούλημα των 14 αεροδρομίων συνιστά ένα από τα μεγαλύτερα πολιτικά καιοικονομικά εγκλήματα σε βάρος της χώρας και του ελληνικού λαού. Η Ελλάδα δεν χάνει μόνο τα αεροδρόμιά της, αλλά και μετατρέπεται σε γερμανική τουριστική αποικία. Το τραγικό είναι, ότι θα πληρώσουμε και από πάνω του Γερμανούς για να μεταβιβαστούν τα αεροδρόμια και να εκχωρήσουμε την καρδιά των τουριστικών υπηρεσιών της χώρας μας. Η κύρωση αυτής της αποικιακής συμφωνίας παράδοσης των αεροδρομίων μας θα επισύρει βαρύτατες πολιτικές και ποινικές ευθύνες. Αργά ή γρήγορα ο ελληνικός λαός θα επανακτήσει, επί της ουσίας τώρα, τα αεροδρόμιά του.  

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΛΑ.Ε. ΠΑΝΑΓ. ΛΑΦΑΖΑΝΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΟΣΥΠΑ

Στα Γραφεία της ΛΑ.Ε., ο επικεφαλής της ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ, Π. Λαφαζάνης, συνοδευόμενος από τουςΔ. Στρατούλη, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας και Μάξιμο Μπόλα, υπεύθυνο για τις ΔΕΚΟ, συναντήθηκε με το Προεδρείο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας, με επικεφαλής τον Πρόεδρό της Β. Αλεβιζόπουλο. Μετά τη συνάντηση, ο επικεφαλής της ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ και ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ έκαναν τις εξής δηλώσεις:

Παναγιώτης Λαφαζάνης:

Καταγγέλουμε την κυβέρνηση Τσίπρα για το εθνικό έγκλημα της εκχώρησης 14 κερδοφόρωνπεριφερειακών αεροδρομίων. Η εκχώρηση στην γερμανικών κρατικών συμφερόντων Fraport των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, στη βάση μιας κατάπτυστης συμφωνίας, ισοδυναμεί με πλιάτσικο σε βάρος του ελληνικού δημοσίου. Η κυβέρνηση, στην ουσία, δεν πωλεί αλλά, όπως προκύπτει από τη σύμβαση, «πληρώνει» και από πάνω τη Fraport για να παραλάβει με προίκα τα 14 αεροδρόμια-φιλέτα.

Η Ελλάδα με την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων της στη Fraport, μετατρέπεται ευθέως σε γερμανική τουριστική αποικία.

Δηλώνουμε ως ΛΑ.Ε. ότι δεν αναγνωρίζουμε την εκχώρηση των 14 περιφερειακών μας αεροδρομίων ούτε θεωρούμε ότι αυτή η παραχώρηση μπορεί να έχει καμιά νομική βάση. Αντίθετα επισύρει πελώριεςπολιτικές και βαρύτατες ποινικές ευθύνες οι οποίες και θα αναζητηθούν μέχρι τέλος. Η ματαίωση της παράδοσης των αεροδρομίων μας και η αναβάθμιση τους υπό δημόσια ιδιοκτησία και διαχείριση είναι ημόνη λύση.

Βασίλης Αλεβιζόπουλος:

Συναντηθήκαμε με τον επικεφαλής της ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ, Π. Λαφαζάνη, μας εξέφρασε την πλήρη στήριξη και αλληλεγγύη του κόμματός του στον αγώνα μας για να μην ξεπουληθούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας και τον ευχαριστούμε γι΄ αυτό. Η Ομοσπονδία μας θεωρεί το ξεπούλημα των αεροδρομίων σε Γερμανική εταιρεία σκανδαλώδη και επιζήμια για την Οικονομία, για τις τοπικές κοινωνίες, για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας, για την ίδια την εθνική κυριαρχία. Θα αγωνιστούμε μέχρι τέλους για την αποτροπή αυτού του μεγάλου σκανδάλου, με κινηματικές πρωτοβουλίες, σε συμμαχία με τις θιγόμενες τοπικές κοινωνίες. Έχουμε ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση της σχετικής κυβερνητικής απόφασης και θα προσφύγουμε και στηνΕυρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αυτή η παράνομη και σκανδαλώδης εκχώρηση εθνικών υποδομών σε Γερμανικά συμφέροντα δε θα περάσει.

 

Oι ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα αποτελούσαν και παραμένουν κεντρικό ενδιαφέρον της γερμανικής κυβέρνησης, τόνισε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών Φριντερίκε Φον Τισενχάουζεν, αλλά παρέπεμψε στους θεσμούς για την αξιολόγηση της πορείας τους.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις αντιδράσεις που εκφράζονται στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης ελληνικών αεροδρομίων, η ίδια δήλωσε: «Δεν θέλω να εκφραστώ εδώ για συγκεκριμένα σχέδια ιδιωτικοποίησης. Είναι υπόθεση των θεσμών να αξιολογήσουν την πολιτική ιδιωτικοποιήσεων συνολικά.

» Θέλω μόνο να επισημάνω ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι τώρα αντικείμενο των συζητήσεων μεταξύ των θεσμών και της Ελλάδας. Βρισκόμαστε τώρα στην φάση των δεύτερων ορόσημων της πρώτης δόσης, για τα οποία γίνεται διαπραγμάτευση τώρα και οι ιδιωτικοποιήσεις ήταν για την γερμανική κυβέρνηση πάντα σημαντικές και εξακολουθούν να είναι».

Διευκρίνισε δε ότι δεν επιθυμεί να τοποθετηθεί σε ό,τι αφορά λεπτομέρειες ή συγκεκριμένες εταιρείες.