Εθνική στρατηγική για την διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου 2012 2015

Η Εθνική Στρατηγική και ο Οδικός Χάρτης για τη Διευκόλυνση του Εξωτερικού Εμπορίου ενισχύουν την προσπάθεια της χώρας μας για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου οικονομικού μοντέλου, που θα στηρίζεται από ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον. Κάθε βήμα που υλοποιείται, στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Σε συνδυασμό με τους δύο πρώτους πυλώνες της Εθνικής Στρατηγικής για τις Εξαγωγές (δηλαδή τη Διεύρυνση της Εξαγωγικής Βάσης και την Προώθηση των Εξαγωγών), καθώς και άλλες σχετικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες, αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τις προ-τελωνειακές και τελωνειακές διαδικασίες που αφορούν τις εξαγωγές, τις εισαγωγές και γενικότερα το διασυνοριακό εμπόριο της χώρας, καθιστώντας το ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας.
Οι βασικοί στόχοι της Στρατηγικής για τη διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου είναι:
• Η μείωση του αριθμού των ημερών που χρειάζονται για τη διεκπεραίωση μιας εξαγωγής κατά 50% έως το 2015.
• Η μείωση του διοικητικού κόστους εξαγωγής κατά 20% έως το 2015.
• Η καθιέρωση της Εθνικής Ενιαίας Θυρίδας για τις εξαγωγές (Single Window).
Ουσιαστικά, η εθνική αυτή μεταρρυθμιστική προσπάθεια, στηριζόμενη τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, αναδεικνύει την προτεραιότητα διευκόλυνσης του διασυνοριακού εμπορίου και την υποστήριξη της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, ως μία εκ των υψίστων προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, αλλά και ως βασικό παράγοντα για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας.

Για περισσότερες πληροφορίες: http://www.mindev.gov.gr/?p=6807