Η Ελλάδα χρειάζεται άμεση αλλαγή πολιτεύματος!

Εντυπωσιακά ευρήματα για το πολιτικό σκηνικό, στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δημοσκόπηση της εταιρείας Palmos Analysis για το Tvxs.gr. Η μεγάλη πλειοψηφία διαφωνεί με την θεωρία των δύο άκρων, ενώ η ΝΔ δεν φαίνεται να ευνοείται ιδιαίτερα από το μέτωπο κατά της ΧΑ: στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 2,5 μονάδες.

Tο εντυπωσιακό όμως είναι το 33,7% των ερωτηθέντων που δεν έχουν επιλέξει κάποιο απο τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα. 


Αν οι εκλογικοί κατάλογοι είναι σωστά ενημερωμένοι (πράγμα για το οποίο πολύ αμφιβάλουμε) τότε προβλέπεται στις επόμενες εκλογές να πάνε στις κάλπες 9.921.981 άνθρωποι.

Το 33,7% των ερωτηθέντων λοιπόν αντιστοιχεί σε περίπου 3.343.707 άτομα!

Βέβαια αυτό δεν είναι κάτι νέο καθώς απο το 1996 πάνω απο το 26% του πλυθησμού δεν εμπιστεύθηκε κάποιο απο τα κόμματα, είτε απέχοντας είτε επιλέγοντας Λευκό/Άκυρο.
Αντιστοίχως το 2000 ήταν πάνω απο 29,5%, το 2004 γύρω στο 25%, το 2007 στο 29% και έφτασε τον Οκτώβρη του 2009 στο 31,5%. Αν επίσης πάρουμε τα επίσημα αποτελέσματα των τελευταίων εκλογών το ποσοστό εκτοξεύεται στο 37,54%, δηλαδή περίπου 3,7 εκατομμύρια των Ελλήνων!

Διαπιστώνουμε λοιπόν πως μια σταθερή μάζα της Ελληνικής κοινωνίας μας, η οποία συνεχώς αυξάνεται τουλάχιστον τα τελευταία 13 χρόνια ΔΕΝ εκπροσωπείται στο Ελληνικό κοινοβούλιο!!!

Αυτό μπορεί κατα την γνώμη μας να συμβαίνει για τους εξής δύο λόγους, είτε γιατί δεν ταυτίζεται με κανένα απολύτως κόμμα απο τα υπάρχοντα είτε γιατί δεν την αντιπροσωπεύει το παρόν (πολιτικό σύστημα) πολίτευμα!

Άλλωστε και η καθημερινή μας εμπειρία με το παρόν πολιτικό σύστημα αποδεικνύει ότι δεν επικρατεί η ισονομία , η ισηγορία και η ισοπολιτεία, αλλά η διαφθορά στο δημόσιο βίο και οι διαπλεκόμενες σχέσεις των κομμάτων εξουσίας, που επιβάλλουν με τις αρχές του δήθεν «δημοκρατικού συγκεντρωτισμού» και την κομματική πειθαρχία στους ολίγους εκλεγμένους, να αποδέχονται τις βουλήσεις των ολίγων πλουτοκρατών και των κάθε μορφής «βαρώνων», συχνά εις βάρος των πολλών, του περιβάλλοντος και των δημόσιων αγαθών, ώστε να καθιστούν στην πραγματικότητα το πολίτευμά μας «Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Ολιγαρχία»!

Θυμίζουμε ότι τα ποσοστά των δύο κομμάτων που συγκυβερνούν για να μας “ξανασώσουν” αθροίζονται σε 2.600.000 ψήφους απο τους 9.900.000!

Το παρόν πολιτικό σύστημα δικαιολογημένα εθελοτυφλεί σε αυτή την συντελούμενη αποκομματικοποίηση που βιώνει η κοινωνία καθώς επιζητεί και θα συνεχίσει να επιζητεί την πολιτική του σωστηρία και διαιώνιση.

Είναι επομένως στο χέρι του Ελληνικού λαού και στο κομμάτι αυτό της κοινωνίας που βλέπει να μην ταυτίζεται με το παρόν πολίτευμα, να διεκδικήσει τις θεσμικές αλλαγές εκείνες που θα του δώσουν το δικαίωμα και την φωνή που λείπει…

Η αλλαγή σελίδας 

Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτή η αλλαγή είναι μέσα απο την διενέργεια δημοψηφίσματος, όχι όμως για οποιοδήποτε δημοψήφισμα αλλά για αυτό που αφορά το πραγματικό μας πρόβλημα, που είναι η αλλαγή του συστήματος.

Πρέπει ο λαός μας να αφυπνιστεί και να επαναστατήσει, όχι όμως βγαίνοντας στους δρόμους, αλλά παίρνοντας το μέλλον ρεαλιστικά στα χέρια του.

Να απαιτήσουμε δημοκρατικά την έναρξη της διαδικασίας για την διενέργεια δημοψηφίσματος με στόχο την αναθεώρησή του Συντάγματος, αναβαθμίζοντας παράλληλα τον θεσμό του Προέρδου της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Μια τέτοια θεσμική αλλαγή θα νομιμοποιούσε και τυχόν αυξήσεις των αρμοδιοτήτων του Προέδρου της Δημοκρατίας που υπό τις υπάρχουσες συνθήκες έμμεσης εκλογής του δεν προβλέπεται να μεταρρυθμιστούν.

  • Λόγου χάρη, γιατί να μην είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ο άμεσος διατάκτης εκπόνησης δημοψηφισμάτων αν ένας αριθμός πολιτών (πχ το 30% του πληθυσμού) συλλέξει υπογραφές για την υπερψήφιση ή καταψήφιση ενός νομοσχεδίου ή νόμου αντίστοιχα;
  • Γιατί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ως Αρχηγός του Κράτους, να μη μπορεί να είναι πιο κοντά στο λαό απευθύνοντας διαγγέλματα μια φορά το χρόνο όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες;
  • Γιατί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να μη μπορεί να μπορεί να αναπέμπει νόμους που υποπτεύεται αντισυνταγματικούς κατευθείαν σε κάποιο Ανώτατο Δικαστήριο (πχ το νέο «Συνταγματικό» που προβλέπεται) για την άμεση και τελεσίδικη κρίση τους;
  • Τέλος, γιατί ο ΠτΔ να μη μπορεί να επανεκλέγεται πάνω από μια φορά αν ο λαός τον επιλέγει;

Καμία απ’τις παραπάνω αυξημένες αρμοδιότητες δεν θα δυσχαιρέναν το έργο της Κυβέρνησης καθότι δεν θα ήταν «εκτελεστικές». Ο ΠτΔ απλά ως εγγυητής των θεσμών και εκφραστής όλων των Ελλήνων αναλαμβάνει να κινήσει τις διαδικασίες για την εξακρίβωση της λαϊκής θέλησης και νομιμότητας των πεπραγμένων.

Δημόσια διαβούλευση.

Να ξεκινήσει δημόσια διαβούλευση για την δημιουργία ενός Συνταγματικού Συμβουλίου.

Το Συνταγματικό Συμβούλιο, μπορεί να αποτελλείτε απο μια 50μελής ομάδα ακέραιων και ικανών πολιτών που θα εκλεγούν από τον λαό και θα διοριστούν από τη Βουλή για να μελετήσουν και να παρουσιάσουν το νέο σύνταγμα.

Η ομάδα αυτή θα δέχεται καθημερινά για ένα εύλογο χρονικό διάστημα τα σχόλια και τις προτάσεις των συμπατριωτών τους τηλεφωνικώς μέσω ταχυδρομείου και ίντερνετ. Το τελικό κείμενο θα παραδόθεί στο κοινοβούλιο και θα υποβληθεί σε δημοψήφισμα πριν επικυρωθεί.

Τα κεφάλαια και τα άρθρα που θα απαρτίζουν το νέο Σύνταγμα θα πρέπει να διέπονται από μια έντονη διάθεση για μια καλύτερη και αμεσότερη δημοκρατία μέσω της άσκησης εξουσίας. Η αναθεώρηση του επομένως πρέπει να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης λαϊκής συμμετοχής, της διαφάνειας και της ανάληψης ευθύνης από τους πολιτικούς και τους πολίτες.

Οφείλουμε ατομικά να αφιερώσουμε ενέργεια και χρόνο ως μέλη αυτής της αρχέγονης ελληνικής κοινωνίας, προς έναν κοινό σκοπό την βελτίωση του υπάρχοντος πολιτικού μας συστήματος επιζητώντας την πραγματική δημοκρατία.

ΥΓ.

Μια αξιόλογη προσπάθεια προς την κατεύθυνση που περιγράφεται στο άρθρο αποτελλεί η διαδικτυακή διαβούλευση για νέο σύνταγμα που λαμβάνει χώρα στο www.neosyntagma.net και θεωρώ πως αξίζει προσοχής απο όλους τους ορθά σκεπτόμενους και προβληματισμένους πολίτες.