Οι αλήθειες για την επένδυση της Cosco στον Πειραιά

Όταν μιλούν οι αριθμοί

 

Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι αποτιμούν την τετράχρονη παρουσία των Κινέζων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, παρουσιάζοντας πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τα «οφέλη» του ελληνικού Δημοσίου και τις δήθεν επενδύσεις. 
Η σημερινή πρωινή επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά μαζί με τον Κινέζο ομόλογό του στις εγκαταστάσεις της Cosco στην προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά προκάλεσε την έντονη αντίδραση των εργαζομένων στα λιμάνια.
Η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ με κοινή ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι «η επίσκεψη του πρωθυπουργού της Κίνας και του Έλληνα πρωθυπουργού για μία ακόμη φορά μετατράπηκε σε μια κακόγουστη προπαγάνδα υπέρ της Cosco και σε βάρος των δημοσίων συμφερόντων στο μεγάλο λιμάνι του Πειραιά» και σημειώνουν πως «είναι η τρίτη φορά που ο Έλληνας πρωθυπουργός επισκέπτεται τις εγκαταστάσεις της Cosco, χωρίς να μπει στον κόπο να επισκεφθεί, ούτε μία φορά, τον δημόσιο ΟΛΠ».
Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι έχουν προκαλέσει την κυβέρνηση να γίνει μια αποτίμηση της τετράχρονης παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Αντ’ αυτού, η ελληνική κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός συμμετέχει σε φιέστες, οι οποίες το μόνο που κάνουν είναι να παρουσιάζουν μια ψεύτικη εικόνα για τα οφέλη του ελληνικού Δημοσίου και να μεγιστοποιούν τις δήθεν επενδύσεις, προωθώντας έτσι τα συμφέροντα της κινεζικής πλευράς.
Η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες καταγράφουν με πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία τη «διαφορετική» αλήθεια:

  • Η προβλήτα ΙΙ, ως βασική επένδυση, έχει πραγματοποιηθεί από τον δημόσιο ΟΛΠ.
  • Ο ΟΛΠ, εξαιτίας της παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ, κατασκεύασε το 2009, με ίδια κεφάλαια, την προβλήτα Ι, που κόστισε περίπου 190 εκατ. ευρώ.
  • Ο ΟΛΠ, με την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ, απώλεσε ετησίως έσοδα 110 εκατ. ευρώ, έναντι ενοικίου 25-30 εκατ. ευρώ.
  • Η Cosco, μαζί με την παραχώρηση της προβλήτα ΙΙ, επέβαλε στο ελληνικό Δημόσιο να μην επεκταθεί η προβλήτα Ι του ΟΛΠ και να μην αναπτυχθεί άλλο Container Terminal στην ευρύτερη περιοχή. Επέβαλε ουσιαστικά μονοπωλιακό καθεστώς.
  • Η Cosco, μαζί με την προβλήτα ΙΙ, πήρε ως προίκα την πελατεία που είχε κατακτήσει ο δημόσιος ΟΛΠ. Το 60-70% της σημερινής κίνησης στην προβλήτα ΙΙ της Cosco (ΣΕΠ) είναι αποτέλεσμα αυτής της πελατείας.
  • H Cosco απολαμβάνει πρόσθετες φορολογικές απαλλαγές, οι οποίες είναι επίδικες στη Ε.Ε.
  • Με τον πρώτο «φιλικό διακανονισμό», η Cosco επέβαλε μείωση του ετησίου τιμήματος κατά 3 εκατ. ευρώ. Με τον δεύτερο «φιλικό διακανονισμό» διεκδικεί επέκταση σε όλο το δυτικό μέτωπο και ταυτόχρονα αναστολή, ουσιαστικά κατάργηση, του εγγυημένου τιμήματος για 20 και πλέον χρόνια.

Εκτός όλων αυτών, δεν μπορούν να αποσιωπηθούν οι εργασιακές σχέσεις, που είναι ανύπαρκτες και μεσαιωνικές, μοναδικές στην Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει έκθεση του Πανεπιστημίου της Γάνδης.
– Οι προκλητικές αυτές απαιτήσεις της Cosco έχουν σκοντάψει στην Ε.Ε. και το Ελεγκτικό Συνέδριο διότι, σύμφωνα με πληθώρα γνωμοδοτήσεων, αντιβαίνουν στο Ενωσιακό Δίκαιο και αποτελούν έμμεση επιδότηση της Cosco.
– Καπηλεύονται την επένδυση του τρένου, ενώ είναι γνωστό ότι είναι επένδυση ΟΛΠ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ευρωπαϊκών κονδυλίων.
–  Αποκρύπτουν τις μεγάλες επενδύσεις του Δημόσιου ΟΛΠ στην ακτοπλοΐα, την κρουαζιέρα και το Car Terminal.
Ταυτόχρονα η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, στην οποία συμμετέχει και η Cosco, την οποία η ελληνική κυβέρνηση παρουσιάζει προκαταβολικά ως ευεργέτρια. «Όλα αυτά είναι η απτή πραγματικότητα, είναι η αλήθεια των πραγμάτων» σημειώνουν και προσθέτουν: «Εμείς οι εργαζόμενοι, μαζί με τους κοινωνικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς, θα συνεχίσουμε να δίνουμε τον αγώνα της αποκάλυψης της αλήθειας και της αποτροπής της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των άλλων λιμανιών. Τα λιμάνια αποτελούν το μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας και δεν μπορεί να θυσιάζονται στον βωμό των προπαγανδιστικών τεχνασμάτων και των ψευδαισθήσεων για δήθεν ανάπτυξη και απασχόληση»
ΠΗΓΗ http://www.efsyn.gr/?p=208526