Η αύξηση του ΦΠΑ είναι «οικονομική ανοησία», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, σύμφωνα με το Reuters. Επισημαίνοντας ωστόσο ότι δεν υπήρχε εναλλακτική λύση, λόγω της υστέρησης εσόδων του ελληνικού κράτους.
«Καμία χώρα στην Ευρώπη δεν έχει τόσο υψηλό ποσοστό φόρων που πρέπει να καταβληθούν, αλλά δεν καταβάλλονται», δήλωσε ο κ. Σόιμπλε και προσέθεσε ότι, όταν τώρα η Ελλάδα αυξάνει τον ΦΠΑ, αυτό είναι «οικονομική ανοησία», αλλά διευκρίνισε ότι, όταν το κράτος δεν έχει άλλα φορολογικά έσοδα, δεν μένει παρά αυτό.
Για αυτόν τον λόγο η Ελλάδα χρειάζεται μια αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, τόνισε ο κ. Σόιμπλε σε ομιλία του, επισημαίνοντας ωστόσο ότι από την άλλη πλευρά φαίνεται ότι η ύφεση στην Ελλάδα υποχωρεί. «Και στην Ελλάδα η ανεργία πλησιάζει ένα σημείο καμπής», προσέθεσε.
Ακόμη, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών υποστήριξε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά την κρίση χρέους στην Ελλάδα και το επικείμενο δημοψήφισμα για την παραμονή της Βρετανίας στην ΕΕ, δεν αποτελεί ξεπερασμένο μοντέλο.
«Δεν ισχύει καθόλου ότι δεν πρέπει να έχουμε ελπίδα», τόνισε και σημείωσε ότι ακόμη και αν μερικές φορές υπάρχουν οριακές αποφάσεις, π.χ. οι προεδρικές εκλογές στην Αυστρία και οι περιφερειακές εκλογές, δίνουν ελπίδα ότι οι εξελίξεις δεν προχωρούν γενικά εναντίον του κοινού ευρωπαϊκού εγχειρήματος.
Νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων φέρνει η αύξηση του ανώτατου συντελεστή ΦΠΑ από 23% σε 24%. Οι αυξήσεις, που έχουν ήδη αρχίσει να ανακοινώνουν οι εταιρείες διαχείρισης των οδικών αξόνων, κυμαίνονται σε γενικές γραμμές κοντά στα 5 σεντς και αφορούν σε ορισμένους σταθμούς διοδίων ανά τη χώρα και ορισμένες κατηγορίες οχημάτων.
Για παράδειγμα η Νέα Οδός, που διαχειρίζεται τον άξονα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ ανακοίνωσε νέες τιμές για τους σταθμούς διοδίων όπου αλλού οι τιμές μένουν ίδιες και αλλού αυξάνονται. Για παράδειγμα, στα διόδια των Αφιδνών οι οδηγοί Ι.Χ. θα πληρώνουν τα ίδια διόδια (3,25 ευρώ), αλλά οι οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και μεγαλύτερων οχημάτων θα επιβαρύνονται με πέντε σεντς (από 8,15 σε 8,20 και από 11,45 σε 11,50 ευρώ). Αντίθετα στα πλευρικά διόδια του Καπανδριτίου οι οδηγοί Ι.Χ. θα πληρώνουν πέντε σεντς περισσότερα, δηλαδή η τιμή αυξάνεται από 1,95 σε 2 ευρώ. Στα πολύ μεγάλα οχήματα η αύξηση είναι 10 σεντς (από 6,90 σε 7 ευρώ).
Σταθερές μένουν οι τιμές για τα Ι.Χ. στους πλευρικούς σταθμούς διοδίων της Μαλακάσας και των Οινοφύτων, αλλά θα πληρώνουν 3,85 (από 3,80 ευρώ) στα μετωπικά διόδια της Θήβας. Σταθερή στα 3,80 ευρώ μένει η τιμή για τα Ι.Χ. στα μετωπικά διόδια της Τραγάνας, αλλά αυξάνεται ελαφρώς για τα φορτηγά, κλπ. Σταθερή στα 1,60 ευρώ μένει και η τιμή για τα Ι.Χ. στα μετωπικά διόδια της Αγίας Τριάδας, όπως και στους υπολοίπους σταθμούς διοδίων (Μώλου, Θερμοπυλών, Μαυρομαντήλας, Αγίας Μαρίνας και Στυλίδας) που διαχειρίζεται η κοινοπραξία Κεντρική Οδός. Αυξήσεις, 5 ή 10 σεντς παρατηρούνται όμως για τα μεγαλύτερα οχήματα.