Κινδυνεύουν οι καταναλωτές από τα Προϊόντα “προηγούμενης γενιάς” στα ράφια των super markets ;
Ιωάννης Μιχελάκης
Βουλευτής Επικρατείας – Νέα Δημοκρατία
Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας (Εφημερίδα “Καθημερινή”, Κυριακή 14 Απριλίου) μεγάλοι πολυεθνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι δρομολογούν την απόσυρση των χαρακτηριζόμενων ως “premium” προϊόντων τους από την ελληνική αγορά και την αντικατάστασή τους από φθηνότερα προϊόντα “προηγούμενης γενιάς”.
Τα φθηνότερα αυτά προϊόντα ανήκουν μεν στην ίδια εταιρεία και φέρουν την ίδια ονομασία, αλλά έχουν διαφορετικό κωδικό προϊόντος, γιατί χαρακτηρίζονται ως χαμηλότερης ποιότητας.
Όπως είναι προφανές, η πρώτη κατηγορία των “premium” προϊόντων απευθύνεται στις ανεπτυγμένες και ώριμες αγορές, ενώ η δεύτερη των φθηνότερων προϊόντων, διατίθεται στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές.
Οι μεγάλες πολυεθνικές σκοπεύουν να υιοθετήσουν την παραπάνω πρακτική για τη χώρα μας, σε μια προσπάθεια να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η οικονομική κρίση στην εγχώρια αγορά, μετά τη δραματική μείωση της αγοραστικής δύναμης των ελληνικών νοικοκυριών.
Περαιτέρω, οι πολυεθνικοί όμιλοι με την εισαγωγή των προϊόντων “προηγούμενης γενιάς” επιχειρούν να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα που διαμορφώνει στην αγορά ο ανταγωνισμός από τις χονδρεμπορικές εταιρείες, οι οποίες εισάγουν και στη συνέχεια πωλούν στη χώρα μας προϊόντα χαμηλού κόστους, κυρίως από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
Ανεξάρτητα από τον θεμιτό ή μη χαρακτήρα της παραπάνω επιχειρηματικής πρακτικής των πολυεθνικών εταιρειών, το μείζον ζήτημα που προφανώς προκύπτει, έχει να κάνει με την ποιότητα των προϊόντων “προηγούμενης γενιάς” και την ασφάλεια των Ελλήνων καταναλωτών.
Τα προϊόντα “προηγούμενης γενιάς”, ως εμπορεύματα χαμηλότερης ποιότητας, ενδέχεται να εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών,
Ελλοχεύει ο ορατός κίνδυνος παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού, από τη στιγμή που οι διαφορές στη συσκευασία των δύο κατηγοριών προϊόντων της ίδιας εταιρείας θα είναι δυσδιάκριτες,