Πρωτοβουλίες Ενίσχυσης της Εξωστρέφειας

Από την Eurobank με τη συνεργασία των εξαγωγικών φορέων

ΠΣΕ, ΣΕΒΕ, ΣΕΚ και του ΣΕΒ

 

 

Υπό την αιγίδα των Υπουργείων Εξωτερικών και

Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών,

Μεταφορών & Δικτύων

 

 

 

 

 

·       Go International

 

·       Exportgate

 

·       Πρόγραμμα Χρηματοδότησης Εξαγωγικών Επιχειρήσεων

 

 

 

 

 

 

 

 

Go International

 

από την Eurobank με τη συνεργασία των εξαγωγικών φορέων

ΠΣΕ, ΣΕΒΕ, ΣΕΚ και του ΣΕΒ

 

Προτεραιότητες του Go International, αποτελούν η προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, η περαιτέρω ανάπτυξη των διεθνών εμπορικών και επενδυτικών σχέσεων της χώρας, η διεύρυνση του διμερούς εμπορίου μεταξύ Ελλάδος και των στρατηγικών αγορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και η ανάδειξη των εξαγωγικών δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας.

 

Συνολικά, στις τρεις προηγούμενες αποστολές, σε Λευκωσία, Βελιγράδι, Βουκουρέστι έχουν πραγματοποιηθεί:

·        4.000 διμερείς επιχειρηματικές συναντήσεις μεταξύ,

·        250 ελληνικών εξαγωγικών εταιριών, 20 εκ των οποίων είναι ερευνητικά κέντρα υψηλής τεχνολογίας, και

·        500 περίπου εισαγωγικών επιχειρήσεων από 16 χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

 

Στη Μόσχα έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή περίπου 150 σημαντικές ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις και έχουν προγραμματιστεί 1.800 συναντήσεις με 250 περίπου ρωσικές επιχειρήσεις. Συμμετέχουν εταιρείες από τους βασικούς κλάδους της οικονομίας και συγκεκριμένα:

•      Τρόφιμα – Ποτά

•       Χημικά – Πλαστικά & Χρώματα

•       Ένδυση – Υπόδηση

•       Real Estate  & Τουρισμός

•       Δομικά Υλικά

•       Υλικά – Συσκευασίες

•       Καλλυντικά (συμπ. βιολογικών καλλυντικών)

•       Φαρμακευτικά προϊόντα & OTC

•       Ενέργεια (συμπ. φωτοβολταϊκών, ηλεκτρολογικού υλικού)

•       Σκάφη αναψυχής

•       Εκκλησιαστικά είδη

 

Η διοργάνωση του Go International στη Μόσχα, πέραν της σημαντικής συμβολής της ελληνικής Πρεσβείας στη ρωσική πρωτεύουσα, υποστηρίζεται από το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο και σημαντικούς εμπορικούς και βιομηχανικούς φορείς της Ρωσίας, όπως :

·        το Ρωσικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο,

·        το Ομοσπονδιακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Ρωσίας,

·        ο Οργανισμός MIEPA (Μιέπα) Moscow

·        η Opora (Οπόρα) Russia (φορέας με πάνω από 300.000 μέλη, μεσαίου μεγέθους εμπορικές επιχειρήσεις)

·        η Delovaya (Ντελοβάγια) Russia (φορέας που εκπροσωπεί τις μεγάλες και πολύ μεγάλες Ρώσικες επιχειρήσεις όλων των κλάδων).

 

 

Exportgate

 

 

Tο Exportgate.gr, σχεδίασε και έχει θέσει σε εφαρμογή η Eurobank, με τη συνεργασία του ΣΕΒ και τους εξαγωγικούς επιχειρηματικούς φορείς και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.

Στους 5 πρώτους μήνες λειτουργίας του Εxportgate έχουν ήδη δημιουργήσει της δική τους ιστοσελίδα :

·        πάνω από 700 ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες

·        και πάνω από 6.500 πιθανοί ξένοι εισαγωγείς ελληνικών προϊόντων

 

Σύμφωνα με τα πρώτα στατιστικά στοιχεία του Exportgate:

·        έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 28.500 επισκέψεις στο portal

·        με πάνω από 14.000 μοναδικούς επισκέπτες

·        περισσότερες από 255.000 page views

 

 

Συνεργασία με την Google

 

Από τη Δευτέρα 13 Μαΐου ενεργοποιήθηκε η συνεργασία της Eurobank και του Exportgate με την Google σε μια πολύ φιλόδοξη προσπάθεια για την προώθηση του Exportgate στην Ελλάδα και το εξωτερικό και συγκεκριμένα στις αγορές της Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Ηνωμένου Βασιλείου και της Ρωσίας

 

Μέσω της συνεργασίας με την Google επιτυγχάνεται :

ü  Η εμφάνιση του Exportgate κατά προτεραιότητα στα πρώτα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google στο εξωτερικό.

ü  Η εμφάνιση του Exportgate σε πάνω από ένα εκατομμύριο ιστότοπους, βίντεο και εφαρμογές σε όλο τον κόσμο, μέσα από το display δίκτυο της Google.

 

Στόχος είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας στο Exportgate και η παράλληλη αύξηση της συμμετοχής στο portal, των ξένων εισαγωγέων.

Σημειώνεται ότι σε μόλις 2 μέρες από την έναρξη της καμπάνιας έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 2.200 επισκέψεις από μοναδικούς χρήστες, μια αύξηση της τάξης του 1.000 % σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες

 

Δημιουργία Εθνικής και Διευρωπαϊκής Διαδικτυακής Πύλης

 

Η Eurobank προτίθεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης να προχωρήσει στην παραχώρηση του Εxportgate υπό προϋποθέσεις στον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών, ενώ η Τράπεζα θα συνεχίσει να στηρίζει λειτουργικά την εφαρμογή του.

 

Στόχος είναι, το Εxportgate να μετατραπεί σε μια Εθνική Διαδικτυακή Πύλη συνδεόμενη με άλλες αντίστοιχες ευρωπαϊκές διαδικτυακές δικτυώσεις, ώστε να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό ευρωπαϊκό κύκλωμα, ενίσχυσης και προώθησης εμπορικών συναλλαγών.

 

Για την επιτάχυνση της πλήρους υλοποίησης του Exportgate εξετάζεται η συγχρηματοδότηση του έργου από διαθέσιμους πόρους του ΕΣΠΑ.

 

 

Ask the Experts

 

Μια εξειδικευμένη μονάδα με βασικό αντικείμενο την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών κυρίως σε μικρές και μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, που επιθυμούν να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα, ιδιαίτερα σε θέματα νομικά, ασφαλιστικά, φορολογικά και χρηματοδοτικά.

 

Μέχρι σήμερα,  η ομάδα των Ask the Experts έχει συμβουλεύσει περισσότερες από 500 ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες.

 

 

 

Ομιλία κ. Νικόλαου Καραμούζη

Αναπληρωτή ΔιευθύνοντοςΣυμβούλου Eurobank

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

20.5.13

 

 

 

 

Κύριε Υπουργέ,

Κυρία  και  Κύριοι Πρόεδροι,

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Κυρίες και Κύριοι,

 

Θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να σας καλωσορίσω και να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας σήμερα εδώ.

 

 

1.     Η Εurobanκ έχει υλοποιήσει με συνέπεια από τον Ιούνιο του 2009 μέχρι σήμερα ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων και πρωτοβουλιών με στόχο την προώθηση και ολόπλευρη ενίσχυση της οικονομικής εξωστρέφειας της χώρας, κρίσιμης προϋπόθεσης για τον αναγκαίο παραγωγικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και για την επιτάχυνση της εξόδου της χώρας από την κρίση.

 

2.    Για την επιτυχή έκβαση των παραπάνωδράσεων, καθοριστική είναι η συμβολή και η στενή συνεργασία με τους επιχειρηματικούς φορείς της χώρας: το ΣΕΒ (Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών), τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο  Εξαγωγέων (ΠΣΕ), το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ) τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.

 

Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ στο σημείο αυτό στον καθοριστικό ρόλο που έχουν διαδραματίσει για την επιτυχία των παραπάνω πρωτοβουλιών το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων υπό την αιγίδα των οποίων έχουν τεθεί οι δύο από τις κύριες πρωτοβουλίες μας, το GoInternationalκαι το ExportGate, αντίστοιχα, αποτελώντας  πρότυπο ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΣΥΜΠΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σ’ όλο το πολιτικό & υπηρεσιακό δυναμικό των παραπάνω Υπουργείων.

 

Σήμερα είμαστε όλοι μαζί εδώ, για να ανακοινώσουμε την επόμενη επιχειρηματική αποστολή του GoInternational, στη Μόσχα στις 27-28 Μαΐου 2013, όπου την Ελλάδα θα εκπροσωπήσουν ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Δημήτρης Κούρκουλας, ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας κ. Παναγιώτης Μίχαλος και στελέχη του Υπουργείο Εξωτερικών, τους οποίους ευχαριστούμε πολύ.

 

Προτεραιότητες του Go International, αποτελούν η προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, η περαιτέρω ανάπτυξη των διεθνών εμπορικών και επενδυτικών σχέσεων της χώρας, η διεύρυνση του διμερούς εμπορίου μεταξύ Ελλάδος και των στρατηγικών αγορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και η ανάδειξη των εξαγωγικών δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας.

 

Το Go International ουσιαστικά οργανώνει διμερείς επιχειρηματικές συναντήσεις και εξαγωγικό forum μεταξύ ελληνικών εξαγωγικών και εισαγωγικών επιχειρήσεων, που λειτουργούν και δραστηριοποιούνται κυρίως  στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

 

Συνολικά, στις τρεις προηγούμενες συναντήσεις του GoInternational στη Λευκωσία, Βελιγράδι, Βουκουρέστι έχουν πραγματοποιηθεί 4.000 διμερείς επιχειρηματικές συναντήσεις μεταξύ 250 ελληνικών εξαγωγικών εταιριών, 20 εκ των οποίων είναι ερευνητικά κέντρα υψηλής τεχνολογίας και 500 περίπου εισαγωγικών επιχειρήσεων από 16 χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης .

Οι λόγοι που επιλέχτηκε η  Ρωσία ως ο επόμενος προορισμός του GoInternational, είναι το σημαντικό μέγεθος της αγοράς και η χρηματοοικονομική ισχύς της χώρας, η ανάγκη διαφοροποίησης του εξαγωγικού προσανατολισμού της Ελλάδας προς νέες αγορές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι κοινοί ιστορικοί και πολιτισμικοί δεσμοί, που μας συνδέουν με τη Ρωσία.

Η βελτίωση των εμπορικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών αποτυπώνεται και με την ανοδική πορεία των εμπορικών συναλλαγών, η οποία, όμως, παραμένει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα και έχει μεγάλα περιθώρια σημαντικής βελτίωσης:

Ενδεικτικά αναφέρω ότι η Ρωσία:

·         Ήταν η 12η εξαγωγική αγορά της Ελλάδος σε σειρά κατάταξης το 2011 με αξία εξαγωγών €386εκ., μη συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, ενώ το 2012 την έφεραν στη 10η θέση με αξία εξαγωγών €460εκ.ή 1,6% των συνολικών εξαγωγών αγαθών.

·         Περαιτέρω, οι ελληνικές εξαγωγές είναι επικεντρωμένες σε ένα περιορισμένο φάσμα προϊόντων (30% του συνόλου αφορά υφάσματα και είδη ένδυσης, 28% τρόφιμα και 17% μηχανολογικό εξοπλισμό) και η προσπάθειά μας έγκειται και στη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων, που εξάγονται στη μεγάλη ρωσική αγορά.

·         Το 2012 επίσης, 875.000 ρώσοι τουρίστες επισκέφθηκαν την Ελλάδα, έναντι 739.000 το 2011, αύξηση κατά 18,4%. Κατά τους πρώτους μήνες του 2013 καταγράφεται νέα σημαντική αύξηση, που εκτιμάται ίσως και άνω του 40%.

 

Μέχρι σήμερα, κοντά στις 150 σημαντικές ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή στο GoInternational και έχουν κλειστεί κοντά στις 2.000 συναντήσεις με 250 περίπου ρωσικές επιχειρήσεις. Συμμετέχουν εξαγωγικές εταιρείες από όλους σχεδόν τους κλάδους της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένων π.χ. των τροφίμων, των ποτών, των δομικών υλικών, των  χημικών, της ένδυσης, της υπόδησης και των καλλυντικών.

 

Η διοργάνωση του GoInternationalστη Μόσχα υποστηρίζεται από το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο και από σημαντικούς εμπορικούς και βιομηχανικούς φορείς της Ρωσίας, όπως :

·         το Ομοσπονδιακό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Ρωσίας,

·         το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Μόσχας,

·         ο Οργανισμός MIEPA (Μιέπα) Moscow

·         η Opora (Οπόρα) Russia (φορέας με πάνω από 300.000 μέλη, μεσαίου μεγέθους εμπορικές επιχειρήσεις)

·         η Delovaya (Ντελοβάγια) Russia (φορέας που εκπροσωπεί τις μεγάλες και πολύ μεγάλες Ρώσικες επιχειρήσεις όλων των κλάδων)

 

Όλοι οι παραπάνω φορείς έχουν συνδράμει με μεγάλο ενδιαφέρον στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή, με την κινητοποίηση των μελών τους για την επιτυχία του εγχειρήματος.

 

Θέλω να ευχαριστήσω επίσης την Πρεσβεία μας στη Μόσχα για την καθοριστική συμβολή που έχει στην επιτυχή οργάνωση του GoInternational. Αποδεικνύεται άλλη μια φορά ότι έχουμε τη δυνατότητα ιδιωτικός και δημόσιος τομέας, κυβέρνηση και επιχειρήσεις, να συνεργαστούμε αρμονικά για την προώθηση των ευρύτερων συμφερόντων της χώρας.

 

Επιπλέον, σε συνεργασία με το Invest in Greece διοργανώνουμε ένα Real Estate Workshop στις 27 Μαΐου, που περιλαμβάνει σύντομη παρουσίαση από τις ελληνικές εταιρείες των επενδυτικών ευκαιριών σε ακίνητα στην Ελλάδα.

Η εκδήλωση θα συνοδευθεί από διμερείς  κατ’ ιδίαν συναντήσεις των ενδιαφερομένων.

 

Επ’ ευκαιρία της σημερινής Συνέντευξης Τύπου, είναι χρήσιμο να αναφερθούμε και στην πρόοδο που έχει συντελεστεί στη δεύτερη μεγάλη πρωτοβουλία που έχουμε αναλάβει στη Eurobank, σε συνεργασία με τους εξαγωγικούς επιχειρηματικούς φορείς και τον ΣΕΒ, το exportgate.gr, την πρώτη ελληνική ηλεκτρονική Διαδικτυακή Πύλη.

 

Στόχος του Exportgate αποτελεί η προώθηση των ελληνικών εξαγωγών στις διεθνείς αγορές με σύγχρονες ηλεκτρονικές μεθόδους, που φιλοδοξούμε να μετατραπεί σύντομα σ’ ένα χρήσιμο εθνικό εργαλείο προώθησης των εξαγωγών.

 

Να θυμίσω ότι ο τουςμε ﷽﷽κοινων    αφεpment.«ι έλληνες εξαγωγείς μπορούν μέσω του Exportgate :

 

·         να εντοπίσουν και να επικοινωνήσουν με δυνητικούς εισαγωγείς στις χώρες και στους κλάδους ενδιαφέροντός τους,

·         να προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις διεθνείς αγορές, μέσω ηλεκτρονικής παρουσίασης της εταιρείας και των καταλόγων προϊόντων τους,

·         ν’ αποκτήσουν πρόσβαση στις μεγαλύτερες διεθνείς & τοπικές ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες για θέματα εξαγωγών με μελέτες χωρών, κλάδων κ.λπ.,

·         να διεκπεραιώσουν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους μέσω των βραβευμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Eurobank (e-Trade, e-Auctions, e-Factors κ.λπ).

 

Επιπροσθέτως, να αναφερθώ στην επιτυχή λειτουργία της εξειδικευμένης μονάδας στην Τράπεζα με την ονομασία “Ask the Experts”, με βασικό αντικείμενο την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών κυρίως σε μικρές και μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα, ιδιαίτερα σε θέματα νομικά, ασφαλιστικά, φορολογικά και χρηματοδοτικά.

 

Μέχρι σήμερα,  η ομάδα των Ask the Experts έχει συμβουλεύσει περισσότερες από 500 ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες.

 

 

Να τονίσω ότι η Eurobank βρίσκεται επίσης σε συνεννοήσεις με το Υπουργείο Ανάπτυξης για να προχωρήσει στην παραχώρηση υπό προϋποθέσεις του Εxportgateστον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών, ενώ θα συνεχίσει να το στηρίζει λειτουργικά. Το Εxportgate μπορεί και πρέπει να μετατραπεί σε μια εθνική Διαδικτυακή Πύλη συνδεόμενη με άλλες αντίστοιχες ευρωπαϊκές διαδικτυακές δικτυώσεις.

 

Στους 5 πρώτους μήνες λειτουργίας του Εxportgateέχουν ήδη δημιουργήσει της δική τους ιστοσελίδα :

·         πάνω από 700 ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες

·         και πάνω από 6.500 πιθανοί ξένοι εισαγωγείς ελληνικών προϊόντων

Σε συνεργασία με πολλά διμερή εμπορικά επιμελητήρια Ελλάδος με χώρες του εξωτερικού (π.χ το ελληνοιταλικό επιμελητήριο), προωθούμε το Exportgate στις διεθνείς αγορές. Τους ευχαριστούμε πολύ για την αμέριστη συμβολή τους.

 

Σύμφωνα με τα πρώτα στατιστικά στοιχεία του Exportgate:

·         έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 28.500 επισκέψεις στο portal

·         με πάνω από 14.000 μοναδικούς επισκέπτες

·         περισσότερες από 255.000 page views

 

Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω σήμερα ότι από τη Δευτέρα 13 Μαΐου ενεργοποιήθηκε η συνεργασία της Eurobankκαι του Exportgateμε την Googleσε μια πολύ φιλόδοξη προσπάθεια για την προώθηση του Exportgateστην Ελλάδα και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στις αγορές της Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Ηνωμένου Βασιλείου και της Ρωσίας. Θυμίζουμε, ότι η προβολή μέσω της Google, λειτουργεί βάσει συνηθειών των χρηστών στο internet.

 

 

 

 

Μέσω της συνεργασίας με την Google στοχεύουμε :

ü  Την εμφάνιση του Exportgate κατά προτεραιότητα στα πρώτα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google στο εξωτερινια ﷽﷽﷽﷽﷽﷽φξιοπρρινθειας και να εξκό, στοχεύοντας χρήστες του διαδικτύου που ενδιαφέρονται για ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα, ελληνικές εταιρείες και υπηρεσίες.

ü  Την εμφάνιση του Exportgateσε πάνω από ένα εκατομμύριο ιστότοπους, βίντεο και εφαρμογές σε όλο τον κόσμο, μέσα από το display δίκτυο της Google.

 

Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στο Exportgate, ώστε να έχουμε και παράλληλα αύξηση της συμμετοχής στο portal, των ξένων εισαγωγέων.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε μόλις 2 μέρες από την έναρξη της καμπάνιας έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 2.200 επισκέψεις από μοναδικούς χρήστες, μια αύξηση της τάξης του 1.000 % σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες!

 

Τέλος, θέλουμε ν’ ανακοινώσουμε σήμερα μια νέα πρωτοβουλία για τη χρηματοδότηση των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, επιπροσθέτως άλλων πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η Τράπεζα και βρίσκονται ήδη σε εφαρμογή όπως του προγράμματος «ΕΤΕΑΝ – Εξωστρέφεια», ύψους € 140 εκ.

 

Με την ολοκλήρωση της πλήρης ανακεφαλαιοποίησης της Eurobank ενεργοποιούμε αμέσως πρόγραμμα χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας, ξεκινώντας από τις υγιείς εξαγωγικές επιχειρήσεις.

 

Έχουμε διαμορφώσει και είναι έτοιμο προς υλοποίηση αμέσως, ένα πρόγραμμα χρηματοδοτικής στήριξης με €200εκ., τριακοσίων περίπου προεπιλεγμένων μεσαίου μεγέθους υγιών, εξαγωγικών επιχειρήσεων που είναι πελάτες μας, αναλαμβάνοντας κινδύνους και διευκολύνοντας έτσι όλο το κύκλωμα εξαγωγικής δραστηριότητας, που υποφέρει σήμερα από τη στενότητα ρευστότητας.

 

Αναλυτικά η χρηματοδότηση του εξαγωγικού συναλλακτικού κυκλώματος για τις παραπάνω εταιρείες συμπεριλαμβάνει :

1.  Προ-χρηματοδότηση των εξαγωγέων έναντι απλών παραγγελιών σε ποσοστό έως 70%

2.  Προ-χρηματοδότηση των εξαγωγέων έναντι ανοίγματος ενέγγυων πιστώσεων (Ε/Π) σε ποσοστό 80%

3. Με την προσκόμιση των τιμολογίων/φορτωτικών εγγράφων μετατροπή της προ-χρηματοδότησης σε χρηματοδότηση κεφαλαίου κινήσεων ή/και factoringστο 90%

 

 

Κυρίες & Κύριοι,

 

Εμείς στη Eurobank κάνουμε τα λόγια πράξη, την ανάπτυξη στρατηγική προτεραιότητα και τη στήριξη των υγιών ιδιωτικών επιχειρήσεων βασική εταιρική επιλογή.

 

Στηρίζουμε επίσης όλες τις βιώσιμες αλλά προβληματικές λόγω της κρίσης επιχειρήσεις, αρκεί και οι βασικοί μέτοχοι των παραπάνω εταιρειών να είναι πρόθυμοι να συμβάλουν και οι ίδιοι στην εξυγίανση των εταιρειών τους με νέα κεφάλαια, αναδιαρθρώσεις, μειώσεις κόστους λειτουργίας, συγχωνεύσεις και προσέλκυση στρατηγικών εταίρων και κεφαλαίων με στόχο να ξαναγίνουν ανταγωνιστικές και κερδοφόρες.

 

Ενώνουμε τις προσπάθειές μας με τον υγιή επιχειρηματικό κόσμο και τις  δυνάμεις της εργασίας για να συμβάλουμε στη χάραξη μιας νέας προοπτικής για τη χώρα μας μέσα στην ευρωπαϊκή οικογένεια, που θα στηρίζεται στις ανοιχτές και ανταγωνιστικές αγορές με αποτελεσματικούς κανόνες και εποπτεία,  την εξωστρέφεια, την υγιή επιχειρηματικότητα, την κινητοποίηση των παραγωγικών δυνάμεων και τις ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις και την αστείρευτη δημιουργικότητα και δυναμισμό του λαού μας.

 

Η επανενεργοποίηση των ελληνικών τραπεζών, η σημαντική μείωση των επιτοκίων, η πρόσβαση τραπεζών και επιχειρήσεων στη διεθνή χρηματοδότηση και η επιστροφή του τραπεζικού συστήματος στη χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας αποτελούν, καθοριστικούς και κρίσιμους παράγοντες για την επιστροφή της Ελλάδος σε διατηρήσιμη αναπτυξιακή τροχιά και για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. 

 

Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλο το ανθρώπινο δυναμικό της Eurobank, τους συναδέλφους που, παρά το δύσκολο  και αβέβαιο περιβάλλον που ζούμε, παρά τις απογοητεύσεις των καιρών, συνέχισαν απρόσκοπτα να κάνουν με πάθος αυτό που αγαπούν ιδιαίτερα και γνωρίζουν καλά, τη δουλειά τους, με αξιοπρέπεια, περηφάνια, επιχειρηματική κουλτούρα, πελατοκεντρική προσέγγιση, προσωπικές θυσίες και  δεσμεύσεις, ώστε αυτή η Τράπεζα να χαράξει μια νέα πορεία ποιοτικής προσφοράς στους πελάτες μας, την κοινωνία και την οικονομία.

 

 

 

Σας ευχαριστώ πολύ.