Τα στερεότυπα των χρυσών σταυρών…

Είχε επισημανθεί από πολλούς (και από εμάς) ότι ο Αρχιεπίσκοπος στις «φιλανθρωπικές» του τελετουργίες δεν φορούσε σταυρό. 
Για κάθε νοήμονα, η αφαίρεση του Σταυρού, του Συμβόλου του Χριστιανισμού, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΣΕ «οπορτουνιστική» υπόκλιση στο ισλαμικό φρόνημα των εισαγόμενων δούλων («προσφύγων»). 
Ο Αρχιεπίσκοπος, 
αντί να παραδεχτεί, με γενναιότητα, την «οπορτουνιστική» πράξη του, επιτίθεται εναντίον εκείνων που την επισήμαναν, με δικαιολογίες αστείες… 

Μας λέει ότι δεν φόρεσε σταυρό από «απλότητα» και τη …σεμνότητα: στο να μη κάνει «επίδειξη». 

Διαβάστε τις φαιδρές δικαιολογίες του Ιερώνυμου, μαζί με την εύστοχη απάντηση του ιστολογίου, εδώ: 
http://oimos-athina.blogspot.gr/2016/03/blog-post_27.html 

Και το δικό μας σχετικό άρθρο: 
http://resaltomag.blogspot.gr/2016/03/blog-post_15.html 

Θα μπορούσαμε να σταματήσουμε εδώ, αναφωνώντας απλώς: 
«Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί». 

Δεν μπορούμε, όμως, να αποφύγουμε τον πειρασμό κάποιων αυθόρμητων ερωτημάτων: 

Ο Σταυρός, το Σύμβολο αυτό του Χριστιανισμού, δεν συνιστά «απλότητα»; Αποτελεί διακριτικό επίδειξης; 

Αν αυτά ισχύουν (σύμφωνα με τη ρήση του αρχιεπισκόπου ισχύουν) τότε τα Σύμβολα του Χριστιανισμού, συνακόλουθα και ο ίδιος ο Χριστιανισμός, αυτό-αναιρούνται: Δεν αποτελούν τη ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑτης χριστιανικής Πίστης, την ΑΠΛΟΤΗΤΑ του θρησκευτικού φρονήματος, αλλά αποτελούν μια εξουσιαστική τελετουργία του «φαίνεσθαι» (δηλαδή υποκριτική), μια ψεύτική Πίστη: Αυτή των «διακρίσεων» και της «επίδειξης». 

Ο Αρχιεπίσκοπος μέσα στην «απλότητα» της δικής του υποκρισίας και του πολυπολιτισμικού του «οπορτουνισμού», δίχως να το αντιλαμβάνεται, «σκοτώνει» τον Χριστιανισμό, αχρηστεύει το Σταυρό, σαν χαρακτηριστικό «διάκρισης» και «επίδειξης», δολοφονεί το ΟΛΟΝ (και την ψυχή) της Χριστιανικής φιλοσοφίας… 

Ο Αρχιεπίσκοπος, βεβαίως, για να καλύψει την οπορτουνιστική, «ανθρωπιστική» του ευλυγισία (την αφαίρεση του Σταυρού για να μην δυσαρεστήσει τους Μουσουλμάνους – εισαγόμενους δούλους), αποκαλύπτει και μια μεγάλη αλήθεια: Την εξουσιαστική Φιλοσοφία της γραφειοκρατικής «κάστας» (δεσποτοκρατίας) των διαχειριστών του Χριστιανισμού. 

Πράγματι, οι χρυσαφένιοι σταυροί και η αυτοκρατορική τελετουργική χλιδή αυτής της «κάστας» των διαχειριστών αποτελούν προκλητική «διάκριση» και «επίδειξη», βάναυση προσβολή της απλότητας της Πίστης. 

Με δύο λόγια: Αποτελούν ευθεία ρήξη με τον Χριστιανισμό και ΑΡΝΗΣΗ της «απλότητας» του Ορθόδοξου αισθήματος… 

Αυτή την ΡΗΞΗ και ΑΡΝΗΣΗ διατυπώνει ο Αρχιεπίσκοπος, δίχως να το αντιλαμβάνεται… 

Τον δικό του ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ κόσμο περιγράφει, τον κόσμο της χλιδάτης εξουσίας των δεσποτάδων, στην εναγώνια προσπάθειά του να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα… 

Γι αυτό θεωρεί και το Σταυρό  «σήμα» διάκρισης. Σκέφτεται με τα στερεότυπα των χρυσών σταυρών… 

Διαφορετικά θα φορούσε έναν απλό σταυρό, όπως εύστοχα παρατηρεί ο «Οίμος»… 

«Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί».

 

http://resaltomag.blogspot.gr/2016/03/blog-post_27.html

 

Σε ανακοίνωση προέβη η Αρχιεπισκοπή Αθηνών εξ αφορμής όπως αναφέρει «της δήθεν είδησης ότι ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος “επέλεξε να μη φέρει σταυρό και εγκόλπιο” στο πλαίσιο της επίσκεψης αγάπης και διανομής τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης στους πρόσφυγες που πραγματοποίησε πρόσφατα στον Πειραιά, ώστε “να μη θίξει το θρησκευτικό συναίσθημα των μουσουλμάνων”».
 
 

Και η ανακοίνωση περνάει στην αντεπίθεση με οργή (που δεν έχει επιδείξει ο αρχιεπίσκοπος σε βλάσφημες επίσημες δηλώσεις του Ν. Φίλη ή άλλων συριζαίων) τονίζοντας τα ακόλουθα:

 

 
– Είναι λυπηρό και θλιβερό ταυτόχρονα να διακινούνται με τέτοια ευκολία ως ειδήσεις, επικίνδυνες και νοσηρές φαντασιώσεις και εικασίες αρρωστημένων και σκοτεινών εγκεφάλων, οι οποίοι ουδεμία σχέση έχουν με τον Χριστιανισμό και την Εκκλησία μας.
 
– Σε τέτοιες μάλιστα τραγικές για κάθε εμπερίστατο και χειμαζόμενο συνάνθρωπό μας περιστάσεις,ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος βαθύτατα πιστεύει ότι η παρουσία του με το απλό ράσο του Ορθόδοξου κληρικού αρκεί για να δώσει ξεκάθαρη μαρτυρία Χριστού και Εκκλησίας. Η ποιμαντική, άλλωστε, του Ορθόδοξου παπά προς τον άνθρωπο που δοκιμάζεται, απαιτεί απλότητα και διάκριση και δεν πραγματοποιείται με την επίδειξη σε τόπους δυστυχίας των διακριτικών του αξιώματός του.
 
Το ιστολόγιό μας αναδημοσίευσε άρθρο του… υγιέστατου Θύμιου Παπανικολάου όπου θίγεται (με μια φωτογραφία και την λεζάντα της) η αφαίρεση του Σταυρού στην διανομή τροφίμων (σε πρόσφυγες και μη). Επίσης σε χθεσινό μας άρθρο  αναρωτηθήκαμε:  “Άραγε γιατί ο αρχιεπίσκοπος έβγαλε τον σταυρό όταν μοίραζε τρόφιμα στους λαθρομετανάστες (και τους ελάχιστους πρόσφυγες);
Δέν ήξερε (ο γερμανοσπουδαγμένος)  ή έκανε ότι δεν ήξερε πως ο Ιησούς Χριστός είναι κατά το αληθινό ισλάμ Προφήτης του Αλάχ;” 

Άρα θεωρούμε ότι απευθύνεται και σε μας η ανακοίνωση, άσχετα εάν το συγκεκριμένο μας δημοσίευμα ετέθη υπ΄όψιν του ή όχι και επομένως είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε.

Κατ αρχήν ο τόνος, όπως προείπαμε, της ανακοίνωσης είναι τόσον οξύς, όσον δεν ήταν προς πραγματικά βλάσφημες και από επίσημα  χείλη δηλώσεις, παραδείγματος χάριν για την υποδοχή του αγίου φωτός, των λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας κ.ά.

Κατά δεύτερον λόγον θα μπορούσε να υπάρχει ένας λιτός σταυρός (π.χ. ξύλινος ή από απλό μέταλο) ώστε η απλότης να μην αφαιρεί το σύμβολο.

Αλλά γιατί να ομιλούμε εμείς όταν μπορούν με την πράξη τους να μιλήσουν οι Άγιοί μας;
Με πολύ σεβασμό λοιπόν, λέμε ότι πολύ θα θέλαμε να πιστέψουμε ως αληθινή την εξήγηση του αρχιεπισκόπου ότι η αφαίρεση του σταυρού έγινε για λόγους απλότητος και διακρίσεως.
 
Μας εμποδίζει όμως να το πιστέψουμε η φωτογραφία που ακολουθεί…
 
 

 

Ερωτούμε: Ο αρχιεπίσκοπός πιστεύει ότι έχει μεγαλύτερη απλότητα και διάκριση από τον Άγιο Νεκτάριο;…
 
http://oimos-athina.blogspot.gr/2016/03/blog-post_27.html