H κυβέρνηση Τσίπρα, παρότι είχε δεσμευτεί στο λαό για το ακριβώς αντίθετο, ολοκλήρωσε πριν λίγους μήνες το εθνικό έγκλημα, που είχαν ξεκινήσει οι μνημονιακές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, της εκχώρησης 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων στην γερμανικών κρατικών συμφερόντων Fraport. Αυτό το έκανε, στη βάση μιας κατάπτυστης συμφωνίας, που ουσιαστικά ισοδυναμεί με πλιάτσικο σε βάρος του ελληνικού δημοσίου μετατρέποντας τη χώρα μας σε γερμανική τουριστική αποικία.
Η ISKRA παραθέτοντας τότε με σωρεία δημοσιευμάτων της συγκεκριμένα στοιχεία από τη σκανδαλώδη σύμβαση εκχώρησης των 14 αεροδρομίων είχε αποδείξει ότι η κυβέρνηση, στην ουσία, δεν πωλεί αλλά «πληρώνει» και από πάνω τη Fraport για να παραλάβει με προίκα τα 14 αεροδρόμια-φιλέτα.
Σε επιβεβαίωσή αυτής της εκτίμησης ήλθε πριν λίγες ημέρες η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη και Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου για επιβολή Αεροδρομιόσημου, ως νέου τέλους των αεροδρομίων ύψους 13 ευρώ, το οποίο θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια και θα καλούνται να το πληρώνουν από τις αρχές του 2017 οι επιβάτες, που θα μετακινούνται από και προς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία λειτουργεί η γερμανικη Fraport.
Πρόκειται για απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που προβλέπεται από τη σχετική κατάπτυστη και αποικιακή σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με αυτή τη σύμβαση, το τέλος των 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων, και στη συνέχεια προβλέπεται να φτάσει ακόμα και τα 18 ευρώ.
Αποδεικνύεται πλέον για άλλη μία φορά ότι η εκχώρηση των 14 περιφερειακών μας αεροδρομίων είναι σε βάρος του λαού και της χώρας και ως εκ τούτου επισύρει στους υπευθύνους πελώριες πολιτικές και βαρύτατες αστικές ποινικές ευθύνες, οι οποίες και θα αναζητηθούν μέχρι τέλος. Η ακύρωση της παράδοσης των αεροδρομίων μας και η αναβάθμιση τους υπό δημόσια ιδιοκτησία και διαχείριση είναι η μόνη λύση.
http://iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=25133:erodromiosimo-strat&catid=81:kivernisi&Itemid=198
Διευκρινίσεις ΤΑΙΠΕΔ για το αεροδρομιόσημο
Το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) διέψευσε σήμερα τους ισχυρισμούς του προέδρου της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλη Αλεβιζόπουλου για τις αεροπορικές χρεώσεις στα υπό παραχώρηση 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Σχετικά με το αεροδρομιόσημο το ΤΑΙΠΕΔ αποσαφηνίζει πως η μέση χρέωση των τελών στα κρατικά αεροδρόμια, των οποίων φορέας διαχείρισης παραμένει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανέρχεται σήμερα σε περίπου 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη και το τέλος αυτό θα αναπροσαρμοστεί σε 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου και του Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ).
Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ έχεις ως εξής:
«Οι ισχυρισμοί του κ. Β. Αλεβιζόπουλου για τις αεροπορικές χρεώσεις στα 14 προς παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια δεν έχουν καμία σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης, την οποία κύρωσε η Ελληνική Βουλή, καθώς και με την πραγματικότητα.
Μέχρι και σήμερα, η μέση χρέωση των τελών στα κρατικά αεροδρόμια, των οποίων φορέας διαχείρισης παραμένει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανέρχεται σε περίπου 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει το Τέλος Χρήσης Αερολιμένων και το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων.
Η σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας FRAPORT-SENTEL, η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή με το νόμο 4389/16 (ΦΕΚ Α΄ 94), προβλέπει ότι το ανώτατο ύψος των αεροπορικών τελών θα ανέρχεται σε 13 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου και του ΤΕΑΑ. Αυτό το ανώτατο όριο θα ισχύει για τέσσερα χρόνια, από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των αεροδρομίων από τον παραχωρησιούχο.
Μετά την ολοκλήρωση των επικείμενων έργων αποκατάστασης, ανακαίνισης και αναβάθμισης σε κάθε ένα από τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων ανά επιβάτη δεν θα υπερβαίνει τα 18,5 ευρώ, πάλι συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΑΑ. Το όριο αυτό υπολογίστηκε με γνώμονα το μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (δηλαδή υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στην Νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το υφιστάμενο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ανέρχεται σήμερα σε 12 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός ΕΕ και σε 22 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εκτός ΕΕ. Αυτό πρόκειται άμεσα να τροποποιηθεί και θα καθορισθεί στο ποσό των 12 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια με ισχύ μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2024, γεγονός που αυτομάτως οδηγεί σε σημαντική μείωση των χρεώσεων για τους επιβάτες που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ.
Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024, το ΤΕΑΑ θα διαμορφωθεί ακόμη χαμηλότερα, στο ποσό των 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια».