Σήμα κινδύνου για την ομαλή τροφοδοσία της πασχαλινής αγοράς και τις εξαγωγές από τη δυσλειτουργία που έχουν προκαλέσει οι παρατεταμένες κινητοποιήσεις των εργαζόμενων του ΟΛΘ, εκπέμπει ο επιχειρηματικός κόσμος της Θεσσαλονίκης.
Με σημερινή κοινή ανακοίνωσή τους το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, οι Σύνδεσμοι Βιομηχανιών και Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης εκφράζουν σύσσωμοι τη διαμαρτυρία της επιχειρηματικής κοινότητας για τις συνεχιζόμενες ήδη για τέταρτη εβδομάδα κινητοποιήσεις των εργαζομένων της ΟΛΘ ΑΕ με αποχή από υπερωριακή εργασία τις καθημερινές και από εργασία καθ’ όλη τη διάρκεια Σαββάτου και Κυριακής.
Οι κινητοποιήσεις έχουν δημιουργήσει σημαντικές καθυστερήσεις στις αφίξεις και αναχωρήσεις πλοίων, αλλά και περιορισμό των επιλογών των μέσων μεταφοράς για τους εξαγωγείς. Αντίστοιχα προβλήματα είναι ορατά και στις εισαγωγές καθώς ναυτιλιακές γραμμές προς Θεσσαλονίκη ακυρώνονται και οι παραδόσεις εμπορευμάτων καθυστερούν, ειδικά σε αυτή την περίοδο των πασχαλινών εορτών με ό,τι αυτές συνεπάγονται.
Κυρίως όμως έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις και αναστάτωση στους πελάτες των εξαγωγικών επιχειρήσεων για τις καθυστερήσεις και την αβεβαιότητα που επικρατεί, ξυπνώντας τραγικές μνήμες του 2008 και πλήττοντας για μία ακόμη φορά την αξιοπιστία της χώρας και των επιχειρήσεών της και βεβαίως του ίδιου του λιμανιού που ήδη αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό σε φορτία βαλκανικών και όχι χωρών από άλλα λιμάνια της ΝΑ Ευρώπης.
Οι φορείς της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας καλούν τόσο τους εργαζόμενους όσο και τη διοίκηση του λιμανιού να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του και την εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου.
Το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι δρομολογημένο και κάθε άλλη καθυστέρηση με οποιονδήποτε τρόπο θα πρέπει να αποτραπεί. Διαφορετικά θα χαθεί και η τελευταία ευκαιρία για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο θα απαξιωθεί πλήρως και θα παραμείνει, συνεχώς αποδυναμωμένο, ένα περιφερειακό λιμάνι ήσσονος σημασίας για τη Μεσόγειο.
Οποιαδήποτε περαιτέρω ολιγωρία θα είναι καταστροφική, τονίζεται στην ανακοίνωση και εκτιμάται ότι θα προκαλέσει οριστικά ανεπανόρθωτη ζημία σε όλους τους εμπλεκόμενους. Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του για το μέλλον του λιμανιού, των επιχειρήσεων, της οικονομίας και της απασχόλησης που μόνο μέσα από ένα παραγωγικό και διεθνώς ανταγωνιστικό λιμάνι μπορεί να διασφαλισθεί, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
http://sofokleous10.gr/2012-07-24-09-28-23/383695-sos-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%BB%CE%B8-%CF%80%CE%BB%CE%AE%CE%B3%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC%CF%82
Διαγωνισμό που θα δίνει έμφαση στις επενδύσεις υποσχέθηκε για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ. Ποια είναι τα σχέδια για τα ακίνητα φιλέτα της συμπρωτεύουσας.
“Θα εφαρμόσουμε διαγωνιστική διαδικασία που θα υποχρεώνει τον επενδυτή να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στο λιμάνι από την αρχή” υποστήριξε ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιος Πιτσιόρλας για την πώληση του ΟΛΘ, κατά τη διάρκεια πολύωρης εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη με θέμα τη διαβούλευση με τοπικούς φορείς για την αξιοποίηση 12 σημαντικών ακινήτων. Στη συζήτηση εμφανίστηκαν και κατέθεσαν απόψεις 18 φορείς της Θεσσαλονίκης με τον κ. Πιτσιόρλα να επαναλαμβάνει πως οι αποφάσεις για τα συγκεκριμένα ακίνητα θα ληφθούν σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία.
Σημειώνεται πως το αναπτυξιακό σχέδιο (Master Plan) για τον ΟΛΘ προβλέπειεπενδύσεις 309 εκατ. ευρώμέχρι το 2021. Κατά τον κ. Πιτσιόρλα, μέχρι το τέλος του μήνα θα ολοκληρωθεί η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ΟΛΘ και του ελληνικού δημοσίου ενώ στα τέλη Ιουλίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές από όποιους εκ των οκτώ αρχικών ενδιαφερομένων έχουν παραμείνει στη διαδικασία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, πέντε εκ των οκτώ ομίλων διατηρούν το ενδιαφέρον τους.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως το ΤΑΙΠΕΔ διαχειρίζεται ακίνητα η αξιοποίηση των οποίων μπορεί να επηρεάσει το μέλλον της Θεσσαλονίκης για δεκαετίες. Ο κ. Πιτσιόρλας υποστήριξε πως θα συζητήσει με τους δήμους ώστε να επιλυθούν τα ανοικτά ζητήματα για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων ακινήτων, ενώ δήλωσε πως η διοίκηση του Ταμείου δεν πρόκειται να προχωρήσει στην έκδοση Ειδικών Χωροταξικών Σχεδίων (ΕΣΧΑΔΑ) αν και έχει αυτή τη δυνατότητα από το νόμο.
Ειδικά για τις χρήσεις στους χώρους που ανήκουν στον ΟΛΘ, ο Στ. Πιτσιόρλας υποστήριξε πως είναι λογικό να διατηρηθεί η σχέση του δήμου με το λιμάνι. Πρόσθεσε πως οι συμβάσεις παραχώρησης αλλάζουν (όπως συνέβη και στον ΟΛΠ) ώστε κάποια τμήματα των χερσαίων ζωνών που δεν είναι χρήσιμα για τη λειτουργία των λιμανιών να χρησιμοποιηθούν από τις δημοτικές αρχές.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρθηκε, κατόπιν σχετικής ερώτησης, και στο ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ. Υποστήριξε πως “δεν πρόκειται να πωληθούν” αν και ένα μειοψηφικό ποσοστό παραμένει και θα παραμείνει στην ιδιοκτησία του ταμείου. “Δεν τίθεται θέμα μη ελέγχου του δημοσίου επί των δύο εταιρειών” ξεκαθάρισε.
Για την αγορά Μοδιάνο, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ (το ταμείο κατέχει το 43,3% του ιστορικού ακινήτου) υποστήριξε πως το κόστος αποκατάστασης ώστε να επαναλειτουργήσει ως αγορά τροφίμων προσεγγίζει τα 3,5 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο ποσοστό του ακινήτου ανήκει σε πολλούς ιδιοκτήτες και στην Ισραηλιτική Κοινότητα με τον κ. Πιτσιόρλα να εμφανίζεται αισιόδοξος πως θα επιτευχθεί συμφωνία για τη σύσταση εταιρείας που θα αναλάβει την αξιοποίηση της αγοράς Μοδιάνο.
Στα 12 σημαντικά ακίνητα της Θεσσαλονίκης, εκτός από τους χώρους του ΟΛΘ και του αεροδρομίου “Μακεδονία” (παραχωρείται στην κοινοπραξία υπό τη γερμανική Fraport) περιλαμβάνονται και ακίνητα στην Πυλαία, στο Πλαγιάρι Μίκρας, το στρατόπεδο ΣΕΔΕΣ, το Camping Επανομής, το Camping Αγίας Τριάδας, η μαρίνα Αρετσούς, αλλά και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ.