Ελληνικά ή Εισαγόμενα;

Πώς είναι δυνατό, στην ευλογημένη αυτή χώρα, του ήλιου και της βιοποικιλότητας, να εισάγουμε τρόφιμα αξίας επτά (7) δισεκατ. Ευρώ ετησίως, ενώ το σύνολο των εισαγωγών μας είναι υπερτριπλάσιο εκείνου των εξαγωγών μας;;;

Το ερώτημα μπορεί να θεωρηθεί αφελές και η απάντηση αυτονόητη:  Δυστυχώς στη χώρα μας το αυτονόητο είναι διαχρονικά ζητούμενο και αυτό, μαζί με πολλά άλλα παράδοξα, εξηγεί πώς φτάσαμε σ’ αυτή τη δεινή οικονομική, κοινωνική και, ναι, αξιακή κρίση.

Χαιρετισμός του Αντιπροέδρου Νίκου Σκουλά, στη Συνέντευξη Τύπου στο Β.Ε.Α.

Γι’ αυτό, χρειάζεται η σημερινή συνάντηση και πολλές τέτοιες συναντήσεις σε όλη τη χώρα, με σκοπό να ενημερωθούν οι Έλληνες πολίτες, να αφυπνιστούν και να  κατανοήσουν την ανάγκη να δίνουμε απόλυτη προτεραιότητα στα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα. Είναι μια απλή, πρακτική και εφικτή λύση για τα οικονομικά μας προβλήματα.

Στην εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού έχει ταχθεί το «ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ – Καταναλώνουμε ότι παράγουμε». Ένα κίνημα που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία εκατό προσωπικοτήτων της επιχειρηματικής, συνδικαλιστικής και ακαδημαϊκής κοινότητας και αριθμεί ήδη περισσότερα από 20 παραρτήματα ανά την Ελλάδα και αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

Γιατί λοιπόν «καταναλώνω ό,τι παράγω;»

Υπάρχουν αρκετοί προφανείς λόγοι, ο σοβαρότερος όμως, ιδιαίτερα σ’ αυτή τη συγκυρία της δεινής οικονομικής κρίσης, είναι ότι αν καταναλώνουμε αυτό που παράγουμε δεν το εισάγουμε.

Όταν καταναλώνουμε προϊόντα και υπηρεσίες που παράγονται στον τόπο μας, ενισχύουμε την ελληνική οικονομία, μειώνουμε τα ελλείμματα και την ανεργία, στηρίζουμε την εγχώρια παραγωγή και δημιουργούμε θέσεις εργασίας. Μειώσουμε  το κλείσιμο καταστημάτων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στηρίζουμε τους αγρότες μας, τον τουρισμό μας, τους παραγωγούς μας, τους βιοτέχνες μας και συμβάλουμε στην ευνοϊκή πορεία του ισοζυγίου εισαγωγών – εξαγωγών.

Για να  τον πετύχουμε αυτόν το στόχο χρειάζεται να αλλάξουμε μερικές συνήθειές μας, να κάνουμε πράξη το σύνθημα «ντύνομαι, τρώγω, κάνω τουρισμό ελληνικά!». Ζητούμε από όλα τα μέσα ενημέρωσης εφημερίδες και περιοδικά, τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς και, βεβαίως, τα blogs, να προβάλλουν σταθερά αυτό το σύνθημα.

Συχνά προβάλλεται από πολίτες το επιχείρημα ότι οι τιμές πολλών ελληνικών προϊόντων σήμερα είναι εμπόδιο ιδιαίτερα για τους χαμηλού εισοδήματος πολίτες. Λογική η επιφύλαξη. Εφόσον όμως η σχέση αξίας/τιμής του ελληνικού προϊόντος είναι ευνοϊκή, η επιλογή εισαγόμενων δεν ενδείκνυται.

Υπάρχει δυστυχώς αρκετή σύγχυση ως προς το πώς αναγνωρίζουμε τα ελληνικά προϊόντα. Επιτρέψτε μου να προσπαθήσω να το απλουστεύσω. Σε κάθε προϊόν υπάρχει ένας γραμμωτός κώδικας (αγγλιστί bar code  ή universal product code).

Για τα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα, (αλλά και τα εισαγόμενα που υφίστανται κάποια επεξεργασία, τυποποιούνται ή συσκευάζονται στην Ελλάδα, και έχουν ελληνική προστιθέμενη αξία), τα πρώτα τρία νούμερα στον γραμμικό κώδικα είναι 5 20 ή 521.  

Αν και το θέμα της παραχώρησης αυτού του κωδικού είναι πολύ περίπλοκο και δεν εξασφαλίζει απόλυτα την ελληνικότητα ενός προϊόντος, το 5 20 ή 5 21 είναι το μόνο μέσο αναγνώρισης που διαθέτουμε.

Η απλούστερη απάντηση είναι: «Εάν δεν υπάρχει ο κωδικός 520 ή 5 21, το προϊόν, σχεδόν πάντα, δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα» Αν τους έχει, σε ποσοστό πιθανότητας 95%, είναι ελληνικό

Γι’ αυτό συνιστούμε, σε όσους έχουν τη δυνατότητα και τον χρόνο να ερευνήσουν παραπέρα, να διαβάζουν τις πληροφορίες πάνω στη συσκευασία οι οποίες όμως, σκοπίμως ίσως, δεν μας φωτίζουν πάντα επαρκώς. Η ελληνική σημαία ή η ένδειξη «Ελληνικό Προϊόν» (Made in Greece) πάνω στο πακέτο είναι συνήθως ένα καλό σημάδι για την ελληνικότητα του προϊόντος.  Δυστυχώς, οι πλείστοι Έλληνες, ανεξάρτητα από την καλή τους διάθεση, δεν τα γνωρίζουν αυτά.

Περνώντας αυτές τις  πληροφορίες  στους φίλους και γνωστούς μας, προσφέρουμε πολύτιμη υπηρεσία στην πατρίδα.

Επιτρέψτε μου και μια ακόμα παρατήρηση: Υπολογίζεται ότι αν ο κάθε Έλληνας (εξαιρουμένων, βεβαίως, ενός εκατομ. ανέργων και ενός εκατομ. χαμηλοσυνταξιούχων) καταφέρει μέσα στο 2012 να αγοράσει ελληνικά προϊόντα αξίας 1.000 ευρώ στη θέση ξένων προϊόντων που αγόρασε πέρυσι, τότε θα προστεθεί στην προβληματική ελληνική οικονομία το πολύ σημαντικό ποσό των 10 δισ. ευρώ!»

Ας μην ξεχνάμε πως η προτίμηση των ελληνικών προϊόντων είναι πατριωτικό καθήκον και η ανταπόκριση σ’ αυτό θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε την κρίση και να νοιώσουμε πάλι εθνικά υπερήφανοι.