Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων

Όπου καταργούνται οι ΔOY. Τι προτείνει η επιτροπή που εκπονεί το σχέδιο ενοποίησης των ΔOY . Που ιδρύονται τα ΚΕΠ για τις φορολογικές  υποθέσεις :

  1. 1. Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού

Προτείνεται η άμεση λειτουργία Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, οπουδήποτε διακόπτεται η λειτουργία μιας ΔΟΥ (εφόσον πληρούνται τα κριτήρια που έχουν τεθεί παραπάνω). Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού, μέχρι ολοκλήρωσης της μηχανογραφικής συγχώνευσης των αρχείων θα λειτουργούν με χειρόγραφες διαδικασίες. Με την μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων τα Γραφεία αυτά θα λειτουργούν ως απομακρυσμένοι σταθμοί εργασίας των ΔΟΥ Υποδοχής. Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού θα πρέπει να στεγαστούν σε χώρο που θα παραχωρήσει δωρεάν το Υπουργείο Εσωτερικών (π.χ. στο χώρο του ΚΕΠ ή του ΟΤΑ), ακόμη και όταν υπάρχει ιδιόκτητο κτίριο στο Νομό, ώστε να μην προκύπτουν λειτουργικές δαπάνες που επιβαρύνουν το Υπουργείο Οικονομικών (π.χ. ασφαλείς τηλεπικοινωνιακές γραμμές σύνδεσης κλπ). Τα Γραφεία αυτά θα μπορούσαν να ονομαστούν, π.χ. Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ή Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογικών Υπηρεσιών (ΚΕΦΥ).

 

Στο μεταβατικό στάδιο λειτουργίας τους και μέχρι τη μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων των συγχωνευομένων ΔΟΥ, μέσω του νέου TAXIS, τα Γραφεία αυτά θα έχουν τις εξής ενδεικτικές αρμοδιότητες:

ü  Χορήγηση φορολογικών εντύπων, παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών κλπ.

ü  Αποδοχή φορολογικών αιτημάτων και επίλυσή τους, καθώς και διαβίβασή τους στις ΔΟΥ και την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου, όπου απαιτείται.

ü  Προσωρινή  παραλαβή δηλώσεων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου του Γραφείου χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στην αρμόδια ΔΟΥ και χορήγηση  αντιγράφων ή βεβαιώσεων μετά την επιστροφή τους από την αρμόδια ΔΟΥ. Βασική προϋπόθεση της παραλαβής είναι η δήλωση να μην συνοδεύεται από άμεση καταβολή φόρου.

ü  Αιτήσεις  για  χορήγηση παντός είδους πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων.

 


Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού που προτείνονται στο παρόν πόρισμα είναι 99 και καταγράφονται ακολούθως, ανά κριτήριο:

  1. Νησιά (25):
    1. Άνδρος
    2. Κέα
    3. Αίγινα
    4. Πόρος
    5. Μήλος
    6. Ύδρα
    7. Σαλαμίνα
    8. Σπέτσες
    9. Κάρπαθος

10.  Κάλυμνος

11.  Λέρος

12.  Σαμοθράκη

13.  Σκύρος

14.  Θάσος

15.  Παξοί

16.  Ιθάκη

17.  Πάρος

18.  Θήρα

19.  Μύκονος

20.  Τήνος

21.  Κύθηρα

22.  Λήμνος

23.  Σκιάθος

24.  Σκόπελος

25.  Άγιος Κήρυκος Ικαρίας

 

  1. Ορεινή περιοχή (14):

26.  Δημητσάνα

27.  Καλάβρυτα

28.  Δεσκάτη

29.  Νευροκόπι

30.  Φιλιάτες

31.  Κόνιτσα

32.  Δελβινάκι

33.  Νεστόριο

34.  Ελασσόνα

35.  Αριδαία

36.  Δομοκός

37.  Αμφίκλεια

38.  Αμύνταιο

39.  Αρναία

 

  1. Εθνικής / στρατηγικής σημασίας σε παραμεθόρια περιοχή (4):

40.  Σουφλί

41.  Διδυμότειχο

42.  Σάππες

43.  Σιδηρόκαστρο

 

  1. Εξυπηρέτηση ορεινών περιοχών (47):

44.  Ναύπακτος

45.  Αμφιλοχία

46.  Βόνιτσα

47.  Κρανίδι

48.  Λεωνίδιο

49.  Παράλιο Άστρος

50.  Μεγαλόπολη

51.  Ιστιαία

52.  Κύμη

53.  Λίμνη

54.  Κάρυστος

55.  Κρέστενα

56.  Λεχαινά

57.  Ζαχάρω

58.  Αμαλιάδα

59.  Νάουσα

60.  Αλεξάνδρεια

61.  Μοίρες

62.  Ελευθερούπολη

63.  Χρυσούπολη

64.  Αρκαλοχώρι

65.  Νεάπολη Βοΐου Κοζάνης

66.  Μολάοι

67.  Κιάτο

68.  Ξυλόκαστρο

69.  Γύθειο

70.  Σκάλα

71.  Αγιά

72.  Σητεία

73.  Ιεράπετρα

74.  Καλλονή Λέσβου

75.  Κυπαρισσία

76.  Μουζάκι

77.  Σοφάδες

78.  Γουμένισσα

79.  Νιγρίτα

80.  Νέα Ζίχνη

81.  Ηράκλεια

  1. Καλαμπάκα
  2. Φανάρι
  3. Φιλιππιάδα

85.  Πύλος

  1. Αίγιο

87.  Κάτω Αχαϊά

88.  Μακρακώμη

  1. Αταλάντη
  2. Κίσσαμος

 

  1. Εξυπηρέτηση περιοχών μεγάλης έκτασης (9):

91.  Λαύριο

92.  Μέγαρα

93.  Άγιος Στέφανος

94.  Άγιος Αθανάσιος

95.  Λιμένα Χερσονήσου

96.  Φάρσαλα

97.  Τύρναβος

98.  Αλμυρός

99.  Μεσσήνη

 

Κατά τη στελέχωση των ανωτέρω Γραφείων Εξυπηρέτησης Πολιτών, να ληφθεί υπόψη ότι το σύνολο των υπηρετούντων υπαλλήλων, στις υφιστάμενες παραπάνω ΔΟΥ που αναστέλλεται η λειτουργία τους, είναι 968 άτομα.


 

  1. 2. Νέο TAXIS

Το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας TAXIS σχεδιάστηκε το 2008 και επικαιροποιήθηκε το  2012, υπό το πρίσμα των ενοποιήσεων των ΔΟΥ και αναμένεται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία το Δεκέμβριο του 2012. Η ένταξη των ΔΟΥ στο νέο TAXIS θα γίνει σταδιακά, δίνοντας προτεραιότητα στις ήδη συγχωνευμένες ΔΟΥ. Μέχρι την ένταξη όλων των ΔΟΥ θα υπάρχει παράλληλη λειτουργία  των 2 πληροφοριακών συστημάτων (παλαιό και νέο).

 

Με την πλήρη ένταξη των ΔΟΥ στο νέο TAXIS θα υπάρχει η δυνατότητα ανακατανομής  της χωρικής αρμοδιότητας των ΔΟΥ, καθώς και μείωση του αριθμού τους. Βασική προϋπόθεση για την περαιτέρω μείωση του αριθμού των ΔΟΥ είναι η παροχή αντίστοιχων ηλεκτρονικών διαδικτυακών υπηρεσιών (TAXISNET), για όλες τις διαδικασίες που επιτελούνται στη ΔΟΥ. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί στο ελάχιστο η προσέλευση του κοινού στις ΔΟΥ.

 

Επιπλέον για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων θα πρέπει να:

  • επέλθουν νομοθετικές αλλαγές σε όλες τις φορολογίες σε θέματα που αφορούν  στην αρμόδια ΔΟΥ υποβολής δηλώσεων, ώστε οι φορολογούμενοι να έχουν τη δυνατότητα συναλλαγής από οποιαδήποτε ΔΟΥ ή Γραφείο ακόμη και εκτός χωρικής αρμοδιότητας (δηλαδή και σε γειτονικό Νομό)
  • προσαρμοστεί αντίστοιχα το λογισμικό του νέου TAXIS, ώστε να ικανοποιεί τις νέες απαιτήσεις.

 

Όπως  προκύπτει από το πόρισμα, υπάρχουν ΔΟΥ στις  οποίες θα εγκατασταθούν 7-8 servers λόγω της ενοποίησής τους. Για αυτές τις ΔΟΥ προτείνεται να ενταχθούν κατά προτεραιότητα στο νέο TAXIS, ώστε να αποφευχθεί η μετεγκατάσταση των servers  και το αντίστοιχο κόστος.

 

Επισημαίνεται ότι κατά την πιλοτική εγκατάσταση του νέου TAXIS στις πρώτες ενοποιημένες ΔΟΥ, θα απαιτηθεί η επιτόπια παρουσία ομάδας εφοριακών και τεχνικών, με σκοπό την υποστήριξη των εφαρμογών και την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.

 

  1. 3. Κόστος ενοποιήσεων ΔΟΥ

Το κόστος ενοποιήσεων των ΔΟΥ δύναται να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Διοικητικής Μεταρρύθμισης του ΕΣΠΑ, ώστε το Κράτος να λάβει ως επιστροφή το 95% του ποσού από επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 


1.    ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ – ΟΦΕΛΟΥΣ ΕΝΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΔΟΥ

 

Εκτιμώμενο κόστος ΔΟΥ

2.927.000 €

ΦΠΑ 23% του κόστους

673.210 €

Απρόβλεπτα έξοδα (15,3%)

649.790 €

Συνολικό μηνιαίο όφελος

791.162 €

Συνολικό κόστος

Συνολικό όφελος

2013-2014

Απόσβεση (μήνες)

ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ:

4.250.000 €

18.987.888 €

5,4

ΤΕΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ 2013-2014

(αφαιρουμένων των εξόδων ενοποίησης):

14.737.888 €