Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η τηλεδιάσκεψη του EuroWorking Group το βράδυ της Κυριακής. Έτσι, όλες οι εκκρεμότητες, και κυρίως το ζήτημα των «κόκκινων» δανείων, παραπέμπονται στο Eurogroup της Δευτέρας, που θα κληθεί να αποφασίσει για την εκταμίευση ή μη της υποδόσης των 2 δισ. ευρώ για την Ελλάδα.
Νωρίτερα, χωρίς πρόοδο είχε ολοκληρωθεί και η τηλεδιάσκεψη μεταξύ του οικονομικού επιτελείου και των εκπροσώπων των δανειστών.
Πριν από την έναρξη του EuroWorking Group, αξιωματούχος της Ευρωζώνης ανέφερε στο-ΜΠΕ ότι δεν έχει υπάρξει προς το παρόν επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των ελληνικών αρχών και των εκπροσώπων των θεσμών, χωρίς ωστόσο να αποκλείει το ενδεχόμενο αυτό να συμβεί ως τη συνεδρίαση του Eurogroup.
Για τα ανοιχτά ζητήματα, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αναζητά πολιτική λύση και για το λόγο αυτό είχε μπαράζ τηλεφωνικών επικοινωνιών την Κυριακή με τον πρόεδρο της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, τον γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ και τη γερμανίδα καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ.
Στο επίκεντρο της διαπραγμάτευσης είναι κυρίως το ζήτημα των «κόκκινων» δανείων, για το οποίο παραμένει το χάσμα μεταξύ των προτάσεων της Αθήνας και των θεσμών.
Η πρόταση της Αθήνας προβλέπει προστασία α κατοικίας, αντικειμενικής αξίας έως 200.000 ευρώ για άγαμο, έως 250.000 ευρώ για ζευγάρι, με προσαύξηση κατά 25.000 ευρώ ανά παιδί μέχρι τα τρία, φτάνοντας σε 325.000 ευρώ για πενταμελή οικογένεια, και αφορά όσους έχουν ετήσιο εισόδημα έως 35.000 ευρώ και το σύνολο των οφειλών τους (δάνεια, εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, κλπ) δεν υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ.
Οι εκπρόσωποι των δανειστών έχουν προτείνει, σύμφωνα με την κυβέρνηση, το εισοδηματικό όριο να ξεκινά από τα 8.180 ευρώ για ένα άτομο και τα 13.917 για ζευγάρι, με προσαύξηση 3.350 ευρώ για κάθε παιδί μέχρι τα τρία, η αξία της πρώτης κατοικίας να είναι μέχρι 120.000 ευρώ και το σύνολο των οφειλών 120.000 ευρώ.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εκπρόσωποι των δανειστών θεωρούν πως η πρότασης της Αθήνας για τους πλειστηριασμούς είναι εξαιρετικά γενναιόδωρη και πως τα όρια που προτείνονται για το ετήσιο εισόδημα και τις αντικειμενικές αξίες δεν προβλέπονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Σύμφωνα με το Mega, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ πιέζουν για αυστηρότερο πλαίσιο, με στόχο να πληρώνουν οι κακοπληρωτές, δηλαδή εκείνοι που μπορούν να πληρώσουν αλλά το αποφεύγουν.
Οι επαφές μεταξύ Αθήνας και δανειστών για τις εκκρεμότητες θα συνεχιστούν ακόμη και έως την ώρα του Eurogroup, ενώ δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί και νέο EuroWorking Group.
Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, πάντως, σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση έως το Eurogroup, η Αθήνα θα ζητήσει να μεταφερθεί το θέμα των «κόκκινων» δανείων στο δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων.
Την ίδια ώρα, ωστόσο, οι εταίροι πιέζουν να ψηφιστούν όλες οι εκκρεμότητες που σχετίζονται με προαπαιτούμενα έως την Τετάρτη, συνδέοντας την ψήφιση των μέτρων τόσο με την δόση, όσο και με τα 10 δισ. ευρώ της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών.
http://www.sofokleous10.gr/2012-07-24-09-28-23/354775-%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF-ewg-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CF%81%CE%B5%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-eurogroup
Μακριά από τη συμφωνία βρίσκονται Αθήνα και Θεσμοί, με τις διαπραγματεύσεις να συνεχίζονται εντατικά, πριν από το κρίσιμο Eurogroup της Δευτέρας.
Έπειτα από την άκαρπη τηλεδιάσκεψη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης με τους δανειστές το απόγευμα του Σαββάτου, νέα τηλεδιάσκεψη θα γίνει στη 13:00 σήμερα Κυριακή, με στόχο να γεφυρωθεί, ει δυνατόν, το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών.
Παράλληλα, το EuroWorking Group θα συνεδριάσει στις 18:30, προκειμένου να εξετάσει εάν υπάρχει πρόοδος στις συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών, πριν το Eurogroup της Δευτέρας. Ο πήχης των προσδοκιών, ωστόσο, είναι πολύ χαμηλά. Πληροφορίες θέλουν τις δύο πλευρές να απέχουν ακόμη αρκετά στα ζητήματα των πλειστηριασμών και της ρύθμισης των 100 δόσεων, ενώ η προσπάθεια γίνεται προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή πριν από την κρίσιμη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης, η οποία θα γίνει τη Δευτέρα.
Ο Αλέξης Τσίπρας αναμένεται να έχει επικοινωνία με τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, ενώ το Σάββατο, στην τοποθέτησή του στην Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ, εξέφρασε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προστατεύσει «την πρώτη κατοικία των αδυνάτων». Ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει υλοποιώντας τις δεσμεύσεις της τόσο απέναντι στους εταίρους όσο όμως και απέναντι στον ελληνικό λαό.
http://www.financialbox.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=12415&Itemid=179
Τα 35 προαπαιτούμενα
Αν όλα πάνε βάσει προγράμματος και τη Δευτέρα αποδεσμευτεί το ποσό των δύο δισεκατομμυρίων ευρώ, το αμέσως επόμενο βήμα θα είναι να «κλειδώσει» το περιεχόμενο της 2ης λίστας με τα προαπαιτούμενα, η εφαρμογή των οποίων ξεκλειδώνει με τη σειρά της τη 2η υποδόση του ενός δισεκατομμυρίου.
Τι αναμένεται να περιλαμβάνει η 2η λίστα;
1 Καταθέσεις εξωτερικού: Κατάρτιση συνολικού σχεδίου για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, με βάση την αποτελεσματική διυπηρεσιακή συνεργασία, το οποίο θα περιλαμβάνει: Τον εντοπισμό των μη δηλωμένων καταθέσεων μέσω ελέγχων των τραπεζικών συναλλαγών σε τραπεζικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τη θέσπιση προγράμματος εθελοντικής γνωστοποίησης με κατάλληλες κυρώσεις, κατάλληλα κίνητρα και διαδικασίες επαλήθευσης, σύμφωνα με τη διεθνή βέλτιστη πρακτική και χωρίς καμία αμνηστευτική διάταξη. Αίτημα προς τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. για την παροχή δεδομένων περί ιδιοκτησίας και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων από Ελληνες πολίτες, καθώς και τον τρόπο χρησιμοποίησης των δεδομένων αυτών.
2 Περιουσιολόγιο: Την καθιέρωση περιουσιολογίου και τη βελτίωση της παρακολούθησης.
3 Λαθρεμπόριο καυσίμων: Θέσπιση μέτρων για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης (σταθερών ή κινητών), για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων.
4 Βάση δεδομένων για ενδοομιλικές συναλλαγές: Δημιουργία βάσης δεδομένων για την παρακολούθηση των ισολογισμών μητρικών και θυγατρικών επιχειρήσεων για τη βελτίωση των κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
5 Παραγραφή υποθέσεων: Θέσπιση μέτρων για την ιεράρχηση των φορολογικών ελέγχων με βάση την ανάλυση κινδύνου και όχι, όπως συμβαίνει σήμερα, την αρχαιότητα (δηλ. το έτος παραγραφής).
6 Ανασφάλιστα οχήματα: Λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την έγκαιρη είσπραξη των προστίμων για ανασφάλιστα οχήματα.
7 ΚΤΕΟ: Λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την έγκαιρη είσπραξη των προστίμων για τη μη πραγματοποίηση υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων οχημάτων (ΚΤΕΟ).
8 Συχνότητες: Λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την έγκαιρη είσπραξη των εισφορών για τη χρήση συχνοτήτων χωρίς άδεια.
9 Προκαταβολές φορολογικών διαφορών: Επιβολή, εφόσον είναι νομίμως δυνατόν, της προκαταβολικής είσπραξης σε περιπτώσεις φορολογικών διαφορών.
10 Φορολογία εισοδήματος: Μεταρρύθμιση του κώδικα φορολογίας εισοδήματος με αλλαγές στην κλίμακα και το αφορολόγητο.
11 Φορολογία αγροτών: Σταδιακή κατάργηση της προτιμησιακής φορολογικής μεταχείρισης των αγροτών στο πλαίσιο του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, με ποσοστά που ορίζονται στο 20% για το φορολογικό έτος 2016 και στο 26% για το φορολογικό έτος 2017.
12 Τυχερά παιχνίδια: Επέκταση της φορολόγησης των μικτών εσόδων από τυχερά παιχνίδια (GGR), ύψους 30%, στα παιχνίδια VTL που αναμένεται ότι θα εγκατασταθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και το 2016.
13 Ενοίκια: Αύξηση του φορολογικού συντελεστή επί του ετήσιου εισοδήματος από ενοίκια, για εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ στο 15% (από 11%) και για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ στο 35% (από 33%).
14 Ναυτιλία: Σταδιακή κατάργηση της ειδικής φορολογικής μεταχείρισης του ναυτιλιακού κλάδου.
15 Επίδομα θέρμανσης: Καλύτερη στόχευση της επιλεξιμότητας ώστε να μειωθούν κατά το ήμισυ οι δαπάνες για τις επιδοτήσεις πετρελαίου θέρμανσης στον προϋπολογισμό του 2016.
16 Επιστροφές φόρου: Απλοποίηση του χρονοδιαγράμματος σχετικά με την πίστωση φόρου για τη φορολογία εισοδήματος.
17 Εισφορά αλληλεγγύης: Αναμόρφωση και ενσωμάτωση στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος της εισφοράς αλληλεγγύης επί του εισοδήματος, από το 2016, ώστε να επιτυγχάνεται με αποτελεσματικότερο τρόπο η προοδευτικότητα του συστήματος φορολογίας εισοδήματος.
18 Φοροαπαλλαγές: Εντοπισμός όλων των κινήτρων που αφορούν τη φορολόγηση εισοδήματος των επιχειρήσεων και ενσωμάτωση των εξαιρέσεων από τη φορολόγηση στον ΚΦΕ, καταργώντας εκείνες που κρίνονται αναποτελεσματικές ή άδικες.
19 Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης: Επανεξέταση και μεταρρύθμιση του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών της φορολογικής διοίκησης για την αναγκαστική εκποίηση περιουσιακών στοιχείων σε δημόσιους πλειστηριασμούς.
20 Ελεγχοι στην έδρα: Εξασφάλιση της επαρκούς πρόσβασης της φορολογικής διοίκησης στις εγκαταστάσεις των φορολογουμένων για τη διεξαγωγή ελέγχων εγκαίρως και για σκοπούς επιβολής του νόμου.
21 Συλλογικές επενδύσεις: Επανεξέταση του πλαισίου φορολογίας κεφαλαίου και επεξεργασία του φορολογικού πλαισίου για τους φορείς συλλογικών επενδύσεων και τους συμμετέχοντες σε αυτούς, σύμφωνα με τον ΚΦΕ και τις βέλτιστες πρακτικές στην Ε.Ε.
22 Παρακράτηση φόρου τεχνικών υπηρεσιών: Επανεξέταση της παρακράτησης φόρου επί των τεχνικών υπηρεσιών.
23 Τεκμήρια: Επανεξέταση της λειτουργίας της εναλλακτικής ελάχιστης φορολογίας (συμπεριλαμβανομένης της διόρθωσης τυχόν υπαναχωρήσεων).
24 Φοροαποφυγή: Εκμηδενισμός των δυνατοτήτων αποφυγής της φορολογίας εισοδήματος. Μέτρα για φορολογική συμμόρφωση. Εγκριση από την κυβέρνηση ολοκληρωμένου σχεδίου για την αύξηση της φορολογικής συμμόρφωσης.
25 Πλαστικό χρήμα: Επεξεργασία από την κυβέρνηση, με την Τράπεζα της Ελλάδας ΕΛΛ+1,47% και τον ιδιωτικό τομέα, κοστολογημένου σχεδίου για την προώθηση και τη διευκόλυνση της χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών και τη μείωση της χρήσης μετρητών, με την εφαρμογή να αρχίζει από τον Μάρτιο του 2016.
26 Μαύρες λίστες: Δημοσιοποίηση από την κυβέρνηση του καταλόγου οφειλετών για οφειλές από φόρους και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που εκκρεμούν για περισσότερο από τρεις μήνες.
27 Φορολογικό πιστοποιητικό: Μείωση -λαμβάνοντας υπόψη την τεχνική βοήθεια- των περιορισμών στη διεξαγωγή ελέγχων των φορολογικών δηλώσεων, με την επιφύλαξη του συστήματος εξωτερικού φορολογικού πιστοποιητικού.
28 Διαγραφή ληξιπρόθεσμων οφειλών: Βελτίωση των κανόνων περί διαγραφής μη εισπράξιμων φόρων.
29 Ελεγκτές: Αφαίρεση της προσωπικής αστικής ευθύνης των φορολογικών υπαλλήλων για τη λήψη μέτρων είσπραξης παλαιών οφειλών.
30 Εθνική στρατηγική εισπράξεων: Πρόταση και εφαρμογή εντός του 2016 εθνικής στρατηγικής είσπραξης, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω αυτοματοποίησης της είσπραξης οφειλών.
31Μητρώα ΦΠΑ: Θέσπιση νομοθεσίας για την επιτάχυνση των διαδικασιών διαγραφής και τον περιορισμό της επανεγγραφής στα μητρώα ΦΠΑ για την προστασία των εσόδων από τον ΦΠΑ.
32 Απάτη ΦΠΑ: Θέσπιση της δευτερογενούς νομοθεσίας που απαιτείται για τη σημαντική ενίσχυση της αναδιοργάνωσης του τμήματος επιβολής του ΦΠΑ, προκειμένου να ενισχυθεί η επιβολή του ΦΠΑ και να καταπολεμηθεί η αλυσιδωτή απάτη στον τομέα του ΦΠΑ (τύπου «καρουσέλ»).
33 Αύξηση ορίου απαλλαγής ΦΠΑ: Υποβολή αιτήματος στην Επιτροπή ΦΠΑ της Ε.Ε. και εκπόνηση αξιολόγησης των επιπτώσεων που θα έχει η αύξηση του κατώτατου ορίου ΦΠΑ στα 25.000 ευρώ.
34 Εισπράξεις μεγάλων οφειλών: Ενίσχυση της Μονάδας Μεγάλων Οφειλετών (ΕΜΕΙΣ), για τη βελτίωση της ικανότητάς της επί θεμάτων που αφορούν την εκκαθάριση και την είσπραξη φόρων, καθώς και στελέχωσή της -με ιδιαίτερα ικανούς νομικούς συμβούλους, υποστηριζόμενους από διεθνή ανεξάρτητη εταιρεία εμπειρογνωμόνων- για την εκτίμηση της βιωσιμότητας των οφειλετών.
35 Αυτονομία ΓΓΔΕ: Θέσπιση νομοθεσίας για την ίδρυση αυτόνομου φορέα εσόδων, με την οποία θα προσδιορίζονται: α) η νομική μορφή, η οργάνωση, το καθεστώς και το πεδίο άσκησης των αρμοδιοτήτων του φορέα,
β) οι εξουσίες και οι λειτουργίες του διευθύνοντος συμβούλου και του ανεξάρτητου διοικητικού συμβουλίου,
γ) η σχέση με το υπουργείο Οικονομικών και άλλους κυβερνητικούς φορείς,
δ) η ευελιξία όσον αφορά τους ανθρώπινους πόρους του φορέα και η σχέση του με δημόσια διοίκηση,
ε) η αυτονομία του προϋπολογισμού του, με τη δική του Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) και νέο τρόπο χρηματοδότησης για την εναρμόνιση των κινήτρων με την είσπραξη των εσόδων και για τη διασφάλιση της προβλεψιμότητας και της ευελιξίας του προϋπολογισμού, στ) υποβολή εκθέσεων στην κυβέρνηση και το κοινοβούλιο.
(Πηγή: Ναυτεμπορική)