Σύμφωνα με την απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, η συζήτηση του νομοσχεδίου θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί με δύο συνεδριάσεις, πρωί-βράδυ, στην αρμόδια επιτροπή την ερχόμενη Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί στην Ολομέλεια την επόμενη μέρα, Τρίτη (27 Σεπτεμβρίου), οπότε και αναμένεται αργά το βράδυ η ψήφιση του.
Όπως αναφέρουν Τα Νέα της Πέμπτης, είναι δεδομένο ότι τουλάχιστον το προαπαιτούμενο που αφορά την αξιολόγηση των διοικήσεων των τραπεζών δεν πρόκειται να ικανοποιηθεί τουλάχιστον πριν από το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, με βάση τις προθεσμίες που έχουν ήδη καθοριστεί για την εκδήλωση ενδιαφέροντος των υποψηφίων.
Επίσης, μια σειρά από άλλα προαπαιτούμενα δεν προϋποθέτουν νομοθετική ρύθμιση και έτσι η ημερομηνία ολοκλήρωσής τους είναι επίσης αβέβαιη. To σημαντικότερο μεταξύ αυτών είναι η στελέχωση του Εποπτικού Συμβουλίου του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.
Επίσης, προαπαιτούμενο είναι η ενίσχυση των ανθρώπινων και υλικών πόρων της Αρχής Εσόδων. Εκκρεμεί ακόμη η πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Εγνατία Οδό και τους τρεις κάθετους άξονες.
Σημειώνεται ότι η απώτατη προθεσμία που έχει ορίσει ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας ESM
για την είσπραξη των 2,8 δισ. ευρώ είναι η 31η Οκτωβρίου.
Αν δεν καταστεί δυνατόν να εκταμιευθούν τα χρήματα έως τότε, θα απαιτηθεί νέα έγκριση του Eurogroup, οπότε η κατάσταση περιπλέκεται.
Το νομοσχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να έχει μεταξύ άλλων ρυθμίσεις για τα εξής θέματα:
- Τη μεταφορά του δεύτερου πακέτου των ΔΕΚΟ στο νέο Yπερταμείο. Σε αυτές οι πληροφορίες αναφέρουν ότι περιλαμβάνονται οι ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, αμυντικές βιομηχανίες (ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΕΑΒ), Αττικό Μετρό, Κτιριακές Υποδομές και ΑΔΜΗΕ.
- Την εναρμόνιση των κοινωνικών εισφορών, που περιλαμβάνει την εξάλειψη της κατώτατης εισφοράς για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων.
- Το σχέδιο για τη μετάβαση της αγοράς ηλεκτρισμού στο ευρωπαϊκό μοντέλο απελευθέρωσης.
Επίσης, νομοθετική ρύθμιση απαιτείται για την ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι που θα επιτρέψει την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Τέλος, από τα προαπαιτούμενα που απαιτούν νομοθετική ρύθμιση εκκρεμούν και τα μέτρα για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, ένα θέμα για το οποίο δεν υπάρχει ακόμη απόλυτη συμφωνία με τους θεσμούς.
http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500103030