Οι εργαζόμενοι στη VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ δεν αποδέχονται το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ

 

 

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 14/11 ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 19/11, ΑΠΟ ΤΙΣ 12 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΒΑΡΔΙΑΣ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΣΤΙΣ 13.00

Σήμερα ΠΕΜΠΤΗ 15/11 στη Στάση Εργασίας από τις 12:00 το μεσημέρι έως την λήξη της βάρδιας

ΚΑΙ

Στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση στην κουζίνα του ισογείου του κτιρίου της ΠΕΙΡΑΙΩΣ στις 13:00

Την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16/11 έκτακτη Γενική Συνέλευση στην Παλλήνη

Τη ΔΕΥΤΕΡΑ 18/11 έκτακτη Γενική Συνέλευση στη Λυκόβρυση

Συνάδελφοι,

Οι πρώτες δύο ημέρες κινητοποιήσεων του Σωματείου μας σημείωσαν επιτυχία, με αξιοσημείωτη συμμετοχή συναδέλφων, κυρίως της διεύθυνσης Customer’s Operations, αλλά και από άλλες διευθύνσεις. Η στάση εργασίας ξεκίνησε το μεσημέρι και συνεχίστηκε ως τη λήξη της βάρδιας.

Χθες 13/11/2012, αλλά και σήμερα 14/11/2012 έγινε συνέλευση των εργαζομένων στο κτίριο της Λυκόβρυσης με μεγάλη συμμετοχή, όπου και ελήφθη η παρακάτω απόφαση.

Θα συνεχιστούν οι στάσεις εργασίας σε καθημερινή βάση μέχρι και τη λήξη του προγράμματος εθελουσίας εξόδου, από 12:00 ως και τη λήξη της βάρδιας, με διαδοχικές συνελεύσεις στα κτίρια που στεγάζουν κομμάτια της διεύθυνσης Customers Operations, δηλαδή Πειραιώς, Παλλήνη, Λυκόβρυση.

Συνάδελφοι, δεν ανεχόμαστε άλλο να μας εμπαίζουν.

Όταν το προσωπικό της εταιρείας μειώνεται σταθερά εδώ και μήνες κατά εκατοντάδες συναδέλφους και όταν στη διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πελατών σήμερα οι εργαζόμενοι τελούν υπό καθεστώς τρομακτικής πίεσης, απαξίωσης, προσβολών, ενοχοποίησης γιατί δεν πιάνουν τους παράλογους στόχους που προκύπτουν από ευφάνταστους μαθηματικούς τύπους δικής τους επινόησης και ερμηνείας, όταν συνάδελφοι εκβιάζονται να παραμείνουν στη θέση εργασίας τους κατά την ώρα διαλείμματος τους, για να κλείσουν αιτήματα συνδρομητών, όταν αρκετοί από αυτούς παραμένουν επιπλέον του 8ώρου μια και δυο απλήρωτες παραπανίσιες ώρες για «βγουν οι στόχοι του τμήματος», καταλαβαίνουμε όλοι πως κάθε υπάλληλος του τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εταιρίας, και αυτή τη στιγμή πετιέται στο δρόμο με το «τυρί» των δυο-τριών επιπρόσθετων μισθών.

Δεν είναι το μοναδικό καταχρηστικό φαινόμενο. Στο Corporate call center το τελευταίο έτος και με μεθόδους πειθαναγκασμού επειδή μόνιμα «δε βγαίνει η δουλειά» Team Leaders και Supervisors έχουν συντάξει μόνιμο πρόγραμμα υποχρεωτικών καθημερινών υπερωριών, κάνοντας κατάχρηση του νόμου για την υπερεργασία και μετατρέποντας έτσι κατά παράνομο τρόπο το 8ωρο σε 9ωρο ή 10ώρο. Έτσι οι συνάδελφοι κάθε μέρα στο πρόγραμμα τους βλέπουν 9ωρη τουλάχιστον βάρδια. Τέτοια παραδείγματα έχουν παρατηρηθεί σποραδικά και σε άλλα τμήματα της Εξυπηρέτησης. Αναγκάζουν έτσι τους συναδέλφους να δεχθούν εκ των προτέρων επιμήκυνση του χρόνου εργασίας τους με σοβαρές συνέπειες στον προσωπικό τους χρόνο, στην ανάπαυσή τους, στην οικογενειακή τους ζωή.

Είναι αυταπόδεικτο λοιπόν, πως όσα ισχυρίζονται περί μείωσης της κίνησης των κλήσεων και άρα έλλειψης έργου είναι ανυπόστατα. Κάθε συνάδελφος καθημερινά μπορεί να επιβεβαιώσει πως τα καθήκοντα που του ανατίθενται είναι όλο και περισσότερα, όλο και πιεστικότερα. Ας μην κάνουν τον κόπο να μας πείσουν ότι «περισσεύουμε». Ο στόχος τους είναι να μας εξευτελίσουν, να μας πετάξουν στην ανεργία του 30%, και μετά να απευθυνθούν στους εργολάβους-ιδιοκτήτες γαλέρας, για να αναλάβουν να τους βρουν ανθρώπους που να κάνουν την ίδια δουλειά κάτω από απάνθρωπες συνθήκες και με το ένα τρίτο του κατοχυρωμένου μισθού μας.

Ε, ΛΟΙΠΟΝ ΟΧΙ!

 

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ

ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ

ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ

 


 

Αθήνα, 13 Νοεμβρίου 2012

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ

ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΕΝΕΚΕ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ – ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΑΣ

Συνάδελφοι,

Σήμερα το πρωί προσκληθήκαμε από τους εκπροσώπους της Διοίκησης σε συνάντηση «ενημέρωσης για την εξέλιξη της πορείας της εταιρίας στην περίοδο 2012-2013». Όπως αποκαλύφτηκε σ’ αυτή την συζήτηση, σκοπός της Διοίκησης ήταν να μας ανακοινώσει  την ειλημμένη απόφασή της για την πραγματοποίηση προγράμματος «εθελουσίας εξόδου» στην Διεύθυνση του Customer, διάρκειας μιας εβδομάδας, από σήμερα 13-11-2012 έως τις 19-11-2012.

Στόχος είναι να φύγει το 10% των εργαζομένων στην Διεύθυνση του Customer, δηλαδή 60-80 συνάδελφοι αορίστου χρόνου, ανεξαρτήτως θέσης στο οργανόγραμμα ή άλλων χαρακτηριστικών. Για να το πετύχουν αυτό, καλούν όλους τους συναδέλφους από την συγκεκριμένη Διεύθυνση που ενδιαφέρονται να αποχωρήσουν από την εταιρία εντασσόμενοι στο πρόγραμμα «εθελουσίας εξόδου», να συμπληρώσουν μια ηλεκτρονική φόρμα μέσω Intranet. Υποτίθεται ότι δεν θα ασκηθούν ατομικές πιέσεις προϊσταμένων, ούτε θα γίνουν ιδιαίτερες συναντήσεις με συγκεκριμένους συναδέλφους. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει τίποτε, γιατί έχουν ήδη προσπαθήσει να προετοιμάσουν το έδαφος. Όπως πολύ καλά γνωρίζουν όλοι οι συνάδελφοι στο Customer, εδώ και μήνες ασκούνται αφόρητες πιέσεις από τους προϊσταμένους προς τους εργαζόμενους για να παραιτηθούν γιατί «ρίχνουν τα στατιστικά της ομάδας», γιατί «έχουν κουραστεί» κλπ.

Τα λεγόμενα «κίνητρα» που προσφέρει η εταιρία, και ανακοινώθηκαν προ ολίγου μέσω Bulletin Board, είναι:

1) Καταβολή ενός ποσού που αντιστοιχεί στη τρέχουσα νόμιμη αποζημίωση απόλυσης, και το οποίο καταχρηστικά και για λόγους παραπλάνησης των συναδέλφων το χαρακτηρίζουν «οικειοθελή παροχή».

2) Καταβολή της λεγόμενης «εφάπαξ οικειοθελούς παροχής», η οποία περιλαμβάνει ένα ποσό που αντιστοιχεί στο επίδομα ανεργίας ενός έτους, προσαυξημένο κατά μόλις ένα μισθό για άγαμους συναδέλφους, 2 μισθούς για έγγαμους με ένα παιδί και 3 μισθούς για έγγαμους με δύο παιδιά και άνω.

3) Ένα επιπλέον ποσό σύμφωνα με την φόρμουλα: ηλικία x προϋπηρεσία x 0,01 μισθοί, δηλ 2-6 μισθοί επιπλέον. Πχ. για έναν συνάδελφο 36 ετών με 14 χρόνια προϋπηρεσία 36 x 14 x 0,01=5 μισθοί επιπλέον.

4) Επέκταση του προγράμματος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (Αlico) για όλη την οικογένεια για ένα έτος.

5) Παροχή του 100% των εργοδοτικών εισφορών στους συμμετέχοντες στο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα της Alico.

Από τις παραπάνω «παροχές» είναι φανερό ότι στόχος είναι η αποχώρηση των μεγαλύτερων σε ηλικία συναδέλφων, των παντρεμένων, με παιδιά, δηλαδή εκείνων των συναδέλφων που έχουν σοβαρότερες υποχρεώσεις. Αλλά για την Διοίκηση αυτά δεν μετράνε, μετράει μόνο ότι αυτοί οι συνάδελφοι είναι πιο «ακριβοί».

Για να δικαιολογήσει την εθελουσία, η διοίκηση επικαλέστηκε την υστέρηση των εσόδων για την περίοδο 2012-13 κατά 12% σε σχέση με τον επιδιωκόμενο στόχο, ενώ μας δήλωσαν ότι «πλέον πρέπει να αρχίσουμε να μιλάμε για την Vodafone Ελλάδας ως μια μικρή εταιρία σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρίες του ομίλου»!

ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ = ΑΝΕΡΓΙΑ

Τα «επιχειρήματα» της διοίκησης είναι απαράδεκτα και προκλητικά. Μιλάνε για μικρή εταιρία, όταν είναι μια από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα! Λένε ότι δεν πιάσανε τους στόχους των εσόδων, όταν είναι από τις πιο κερδοφόρες εταιρίες στην Ελλάδα.

Ένα πράγμα είναι καθαρό. Εμείς, οι εργαζόμενοι, όχι μόνο δεν ευθυνόμαστε για την κρίση, αλλά πάνω στη δουλειά μας θησαύρισε η εταιρία όλα αυτά τα χρόνια. Και σήμερα η εταιρία προσπαθεί να περάσει πάνω μας όλο το πρόβλημα της κρίσης, πετώντας συναδέλφους στην ανεργία. Αυτό είναι η «εθελουσία». Ειδικά στις σημερινές συνθήκες, που η αγορά εργασίας έχει στενέψει απελπιστικά, δεν μπορούμε να χαρίσουμε ούτε μισή θέση εργασίας.

Τα «ανταλλάγματα» της διοίκησης είναι κυριολεκτικά ψίχουλα και δεν εξασφαλίζουν κανέναν. Ένας λόγος παραπάνω να μην επιτρέψουμε τη μείωση των θέσεων εργασίας. (Πχ. για τον έγγαμο συνάδελφο 38 ετών με ένα παιδί και 10 χρόνια προϋπηρεσίας καταβάλλονται  λιγότερο από 6 μισθοί επιπλέον της νόμιμης αποζημίωσης απόλυσης και του επιδόματος ανεργίας, που θα του καταβάλλονταν έτσι κι αλλιώς αν απολύονταν).

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ

ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ

Συνάδελφοι,

Η αποδοχή της «εθελουσίας» δεν είναι ατομική υπόθεση. Η σωτηρία ή η απώλεια μιας θέσης εργασίας δεν είναι θέμα «του καθενός συναδέλφου χωριστά». Ούτε είναι θέμα μόνο του Customer. Αν περάσει σήμερα η μείωση του προσωπικού στο Customer, γρήγορα θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα τμήματα (ήδη δηλώνουν ότι αν υπάρξει ενδιαφέρον ένταξης στο πρόγραμμα εργαζομένων από άλλες διευθύνσεις, θα εξεταστούν κατά περίπτωση). Μόνο όλοι μαζί υπερασπιζόμενοι τις θέσεις εργασίας, εμείς οι εργαζόμενοι μπορούμε να έχουμε και να διεκδικούμε αξιοπρεπή δουλειά, μισθούς, συμβάσεις. Αν αφήσουμε τους εργοδότες να συρρικνώνουν ή και να διαλύουν τις δουλειές (σήμερα τον διπλανό μας, αύριο εμάς, σήμερα το ένα τμήμα, αύριο τον άλλο), δεν μας περιμένει παρά ένα μέλλον εξαθλίωσης χωρίς τέλος.

Αποδοχή της εθελουσίας σημαίνει επίσης ότι βοηθάμε την εταιρία και στα υπόλοιπα σχέδιά της να μειώσει το εργασιακό κόστος (όπως ονομάζουν τους μισθούς, τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας). Τι σημαίνει αυτό;

– Μαζική απώλεια κι άλλων θέσεων εργασίας

– Εντατικοποίηση της δουλειάς χωρίς όριο. Ιδιαίτερα στο Customer, που ήδη οι ρυθμοί δουλειάς έχουν «χτυπήσει κόκκινο»,

– Πέρασμα εργασιών σε εργολαβικές εταιρίες, με ενοικιαζόμενους συναδέλφους. Εκεί, όσοι είναι «τυχεροί» να δουλέψουν (όπως θα μας πουν), θα έχουν πολύ χαμηλότερους μισθούς και μηδαμινά δικαιώματα (συλλογική σύμβαση, διαλείμματα κ.λπ.).

– Χειροτέρευση των μισθών και διαρκή υπονόμευση της επιχειρησιακής ΣΣΕ.

– Χτύπημα του Σωματείου, για να μην μπορούμε ν’ αντισταθούμε στα παραπάνω.

Όλοι οι συνάδελφοι μαζί και ο καθένας χωριστά έχουμε ευθύνη για τα παραπάνω. Δεν πρέπει να πουλήσουμε τις δουλειές μας, για ένα μέλλον ανεργίας, ανασφάλειας και εξαθλίωσης. Δεν πρέπει να δεχτούμε να μας «ξαποστείλει» η διοίκηση μιας εταιρίας.

Μαζί με το Σωματείο,

ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ.

ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΑΣ.

=

Το Δ.Σ. του Πανελληνίου Σωματείου Εργαζομένων VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ