Κυπριακό, ο εξευτελισμός της «νομιμότητας»

Λεωνίδας Κουμάκης

Στην περίπτωση της Κύπρου, ο εξευτελισμός της «νομιμότητας» από τις ίδιες τις μεγάλες δυνάμεις που την καθιέρωσαν, αποτελεί πλέον case study για ολόκληρο τον κόσμο!„Στην ανθρώπινη ιστορία είναι άπειρα τα παραδείγματα επιβολής του «δικαίου του ισχυρότερου» σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης“

Στην ανθρώπινη ιστορία είναι άπειρα τα παραδείγματα επιβολής του «δικαίου του ισχυρότερου» σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης

Ρωμαίους και Σαρακηνούς, Τούρκους και Φράγκους γνώρισες!

Ω, Ροδαφνούσα εσύ,

Από τη Δύσι ο βασιληάς κι’ ο Ρήγας σ’ ερωτεύτηκαν

Απ’ την Ανατολή.

Κι’ απ’ τον καιρό που σε ηύρανε θαλασσομάχοι Φοίνικες,

Ως τώρα που σοφά

Πατάει σ’ εσένα ο Βρετανός,

πολλούς αφέντες άλλαξες. Δεν άλλαξες καρδιά.

(Απόσπασμα από το ποίημα ΚΥΠΡΟΣ του Κωστή Παλαμά που δημοσιεύτηκε στις 15 Απριλίου του 1901)

Άποψη

Στην ανθρώπινη ιστορία είναι άπειρα τα παραδείγματα επιβολής του «δικαίου του ισχυρότερου» σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Στην σύγχρονη εποχή μετά από δύο παγκόσμιους πόλεμους που στοίχησαν την ζωή 66 εκατομμυρίων ανθρώπων, η ισορροπία του τρόμου των εξοπλισμών επέβαλε μια εύθραυστη ειρήνη μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων του πλανήτη μας, χωρίς βέβαια να λείπουν πάρα πολλές «τοπικές εστίες» πολέμου.

Κάτω μάλιστα από την παγκόσμια απαίτηση όλων των λαών του κόσμου για ειρήνη, οι μεγάλες δυνάμεις συμφώνησαν να δημιουργήσουν μηχανισμούς διεθνών κανόνων τους οποίους καθιέρωσαν σαν «υποχρεωτικούς» για την αποφυγή διενέξεων και για την επίλυση διαφορών ή προστριβών που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε πολέμους.

Στην περίπτωση της Κύπρου, ο εξευτελισμός της «νομιμότητας» από τις ίδιες τις μεγάλες δυνάμεις που την καθιέρωσαν, αποτελεί πλέον case study για ολόκληρο τον κόσμο!

Ας δούμε συνοπτικά το ιστορικό του «Κυπριακού προβλήματος» που δεν είναι τίποτα άλλο από την προνομιακή θέση της Κύπρου την οποία επιθυμούν να «αξιοποιήσουν» όλες οι μεγάλες δυνάμεις του κόσμου, γιατί αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σταθερό, αβύθιστο αεροπλανοφόρο της Μεσογείου μέσα στην ζώνη ζάμπλουτων πηγών ενέργειας ολόκληρου του πλανήτη.

Η Κύπρος κατοικείται από Έλληνες από την εποχή του Τρωικού πολέμου (12ος αιώνας π.Χ) και κατά καιρούς αποτέλεσε επαρχία διαφόρων αυτοκρατοριών ή απλών κατακτητών όπως την Ρωμαϊκή περίοδο (58 π.Χ.-330 μ.Χ.) την Βυζαντινή περίοδο (330-1191), την κατάκτηση της από τον Βασιλιά της Αγγλίας Ριχάρδο τον Λεοντόκαρδο (1191-1571), τους Οθωμανούς (1571- 1878) και τους Άγγλους (1878-1960).

Μετά τον αιματηρό δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο το δικαίωμα αυτοδιάθεσης κάθε λαού να ρυθμίζει ελεύθερα το πολιτικό του μέλλον καθιερώθηκε από τον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών (άρθρα 1 & 55), αλλά η Βρετανία δεν είχε καμιά απολύτως διάθεση να το εφαρμόσει στην Κύπρο.

Στις 15ης Ιανουαρίου 1950 στην Κύπρο οργανώθηκε δημοψήφισμα από τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο Β’, το οποίο ζητούσε την ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα. Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος ήταν σχεδόν ομόφωνο με ποσοστό 95.7%, αλλά η Βρετανία δεν έδωσε την παραμικρή σημασία.

Στις 28 Ιουλίου 1954 μάλιστα, ο Υφυπουργός Αποικιών της Μ. Βρετανίας Χένρυ Χόπκινσον, δήλωσε απερίφραστα στη Βουλή των Κοινοτήτων ότι η Κύπρος «είναι περιοχή με στρατηγική αξία και γι’ αυτό ουδέποτε θα τύχει αυτοδιάθεσης». Έτσι απλά και ξεκάθαρα!

Φυσικό επακόλουθο ήταν να ξεκινήσει απελευθερωτικός αγώνας των Κυπρίων (1955-1959) για το δικαίωμα αυτοδιάθεσης του νησιού και την ένωση του με την Ελλάδα.

Η πλήρης αδυναμία της Βρετανίας να καταπνίξει τον απελευθερωτικό αγώνα παρά τις αγχόνες και την στυγνή δικτατορία που επέβαλε στο νησί, την οδήγησε στην μόνη τέχνη που ασκεί αριστοτεχνικά εδώ και αιώνες σε ολόκληρο τον κόσμο: Διαίρει και Βασίλευε.

Έτσι, η ύπουλη και πρόστυχη πολιτική της Βρετανίας «ενεργοποίησε» την Τουρκία η οποία είχε παραιτηθεί πανηγυρικά από κάθε δικαίωμα στην Κύπρο με τα άρθρα 20 και 27 της Συνθήκης της Λωζάνης του 1923. Αφορμή, η δήθεν «προστασία» του 12% του συνολικού πληθυσμού του νησιού – πληθυσμός που αποτελείται από τουρκόφωνους απόγονους των πρόσκαιρων, Οθωμανών κατακτητών κατά την περίοδο 1571-1878.

Η Βρετανία προκειμένου να μην εγκαταλείψει ποτέ την Κύπρο και να αποτρέψει οποιαδήποτε, μελλοντική υλοποίηση της βούλησης του Κυπριακού λαού, αποφάσισε την διχοτόμηση του νησιού. Έτσι μεθόδευσε την «λύση» ανακήρυξης της  Κυπριακής Δημοκρατίας στις 16 Αυγούστου 1960, επιβάλλοντας στο σύνταγμα του νέου κράτους σαν υποχρεωτικό Αντιπρόεδρο ένα πειθήνιο όργανο του πιο σκοτεινού παρασκηνίου της Τουρκίας σαν «εκπρόσωπο» των Τουρκοκυπρίων, τον οποίο μάλιστα εξόπλισε και με δικαίωμα «βέτο» σε κάθε απόφαση της βούλησης του συντριπτικού ποσοστού του Κυπριακού λαού! Φυσικά κράτησε επίσημα σαν «κράτος εν κράτη» τις βάσεις της στο νησί και επί πλέον αυτοδιορίστηκε «εγγυητής» της Κυπριακής Δημοκρατίας μαζί με την Τουρκία και την Ελλάδα.

Όπως ήταν απόλυτα φυσικό, η Κυπριακή Δημοκρατία δεν ήταν δυνατόν να λειτουργήσει κάτω από τέτοιες συνθήκες οι οποίες είχαν δημιουργηθεί για να πραγματοποιηθεί –αργά ή γρήγορα- η Τουρκική εισβολή που θα διχοτομούσε το νησί.

Οι πρώτες απόπειρες έγιναν το 1964 όταν στην Ελλάδα επικρατούσε μεγάλη πολιτική αναταραχή και οι συνθήκες ήταν «κατάλληλες». Η άρνηση της Αμερικής να συμφωνήσει και η οξεία αντίδραση της Ρωσίας εμπόδισαν την εφαρμογή του Βρετανικού σχεδίου για την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο το 1964.

Δεν συνέβη όμως το ίδιο το 1974 όταν το επιτελείο του Χένρυ Κίσσιγκερ όχι μόνο συμφώνησε, αλλά ανέλαβε και την «καθοδήγηση» της Τουρκίας, ενώ η Ρωσία περιορίστηκε σε «λεκτικές» αντιδράσεις. Φυσικά, στην Ελλάδα υπήρχαν οι αναγκαίες για κάθε πισώπλατη μαχαιριά «κατάλληλες συνθήκες» (πτώση στρατιωτικού καθεστώτος, πολιτική ρευστότητα), έτσι η εισβολή επιβλήθηκε με σχετική ευκολία. Τέσσερις χιλιάδες Κύπριοι φονεύτηκαν, διακόσιες χιλιάδες μετατράπηκαν σε πρόσφυγες μέσα στην ίδια τους την πατρίδα και 1619 που θεωρούντο αγνοούμενοι, δολοφονήθηκαν εν ψυχρώ από τα στρατεύματα κατοχής.

Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών με σειρά ψηφισμάτων (365/1974, 367/1975, 541/1983 και 544/1983) αλλά και αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Η.Ε., καταδίκασε την Τουρκική εισβολή και τις μετέπειτα μεθοδεύσεις σε ασυνήθιστα σκληρή διπλωματική γλώσσα, χωρίς όμως κανένα πρακτικό αποτέλεσμα.

Μετά την εισβολή στην Κύπρο, οι Τούρκοι άρχισαν την βίαιη αλλοίωση της πληθυσμιακής σύνθεσης και της πολιτισμικής ταυτότητας της κατεχόμενης περιοχής, εγκατέστησαν μόνιμα στρατεύματα κατοχής και προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα κρατικό μόρφωμα το οποίο αναγνώρισαν μόνο οι ίδιοι.

150Όλες οι προσπάθειες επίλυσης του «Κυπριακού προβλήματος» που ακολούθησαν, είχαν άδοξο τέλος όχι μόνο γιατί η Βρετανική πολιτική παρέμεινε αμετάβλητη, αλλά γιατί ξαφνικά αυξήθηκε και η Τουρκική βουλιμία όταν άρχισαν να πιθανολογούνται τεράστια ενεργειακά αποθέματα στην πλευρά της ελεύθερης Κυπριακής Δημοκρατίας η οποία εν τω μεταξύ είχε καταστεί πλήρες κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Μαΐου 2004!

Ήδη από το 2002 είχαν ξεκινήσει νέες προσπάθειες νομιμοποίησης της διχοτόμησης της Κύπρου με την μορφή μιας «Ενωμένης Κύπρου» που πρότεινε ο τότε Γενικός γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών Κόφι Ανάν, αγνοώντας όμως προκλητικά όλες τις αποφάσεις του Οργανισμού στον οποίο ο ίδιος ήταν Γενικός Γραμματέας! Ευτυχώς ο Κυπριακός λαός με το αλάθητο αισθητήριο του, απέρριψε το σχέδιο Ανάν με ποσοστό 76%, τον Μάρτιο του 2004.

Δέκα χρόνια αργότερα (8 Φεβρουαρίου 2014), η ανάφλεξη του γεωπολιτικού τοπίου της ευρύτερης περιοχής (εμφύλιος Συρίας από το 2011, Ισλαμικό Κράτος σε Συρία και Ιράκ, η διαφαινόμενη σύγκρουση Σ. Αραβίας με το Ιράν μέσω Υεμένης κ.α.) σε συνδυασμό με την επίσημη γνωστοποίηση της ύπαρξης τεράστιων ενεργειακών αποθεμάτων στις Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες Ισραήλ, Αιγύπτου, Κυπριακής Δημοκρατίας και Ελλάδος οδήγησαν στην επανέναρξη των προσπαθειών επίλυσης του «Κυπριακού προβλήματος» κάτω από την θεώρηση των νέων δεδομένων.

Η Τουρκία, μετά την ένταξη της στο ΝΑΤΟ το 1951, ακολουθούσε πιστά τις εντολές των συμμάχων στο θέμα της Κύπρου με δεδομένο ότι οι «σύμμαχοι» μας της χάρισαν ένα πραγματικό θησαυρό που είχε χάσει για πάντα. Η αναρρίχηση του Ρ. Τ. Ερντογάν στην εξουσία με την διάσημη φαυλότητα του,  δεν φαίνεται να διαφοροποιεί την υπακοή της Τουρκίας εφ΄ όσον με την συζητούμενη λύση «νομιμοποιείται» η Τουρκική εισβολή και «εξαφανίζονται» όλες οι αποφάσεις των Ηνωμένων Εθνών και του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α : Η «κατάλληλη ευκαιρία» που στο παρελθόν έχει κατ΄ επανάληψη λειτουργήσει εναντίον των εθνικών συμφερόντων της Ελλάδος, στις μέρες μας λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων της Ελλάδος. Η Τουρκία βρίσκεται στην τελική ευθεία  μιας αιματηρής τραγωδίας, η πάλαι ποτέ Βρετανική αυτοκρατορία αποτελεί οριστικό παρελθόν, η Κυπριακή Δημοκρατία σαν κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν έχει αντίρρηση να επιτρέψει στην Βρετανία ή στην Αμερική να διατηρήσουν τις βάσεις τους στο νησί, ο αμύθητος πλούτος των ενεργειακών αποθεμάτων έχει προσελκύσει τους μεγαλύτερους «καρχαρίες» του πλανήτη προκειμένου να εκμεταλλευτούν τα κοιτάσματα απαιτώντας «λύση» εδώ και τώρα.

Η Κυπριακή Δημοκρατία και η Ελλάδα πολύ ορθά –ευτυχώς με πρωτοφανή πολιτική ομοψυχία- απαιτούν τα αυτονόητα προκειμένου να συμφωνήσουν σε μια λύση που θα είναι δίκαιη για όλους τους Κύπριους και –κυρίως- μακροπρόθεσμη και σταθερή.

Η Κυπριακή Δημοκρατία μπορεί να ξανα-αγκαλιάσει όλους τους τουρκόφωνους Κυπρίους που χρησιμοποιήθηκαν σαν πιόνια ξένων συμφερόντων για ολόκληρες δεκαετίες προσφέροντας Κυπριακή υπηκοότητα, ιδιότητα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ένα από τα τρία ισχυρότερα νομίσματα του πλανήτη, τεράστιες δυνατότητες χρηματοδότησης της ανάπτυξης, μερίδιο σε ένα πολύ μεγάλο πλουτοπαραγωγικό θησαυρό, συγχωροχάρτι για τα εγκλήματα του παρελθόντος με κάποιες προϋποθέσεις που θα αποκλείουν τα επώδυνα παθήματα του παρελθόντος :

  • Αποχώρηση όλων των Τουρκικών στρατευμάτων κατοχής από την Κύπρο.
  • Ολοσχερής κατάργηση του συστήματος των δήθεν «εγγυήσεων» για την σφράγιση κάθε πιθανής κερκόπορτας.
  • Απόσυρση των εποίκων που εστάλησαν στην Κύπρο από τα βάθη της Ανατολής.
  • Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση με πλήρη ευθύνη των εξωτερικών σχέσεων και της άμυνας του νησιού χωρίς υποσημειώσεις ή εξαιρέσεις
  • Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση και Ομοσπονδιακό δικαστήριο που θα ανταποκρίνονται στα ποσοστά της πληθυσμιακής σύνθεσης του νησιού και οι αποφάσεις τους θα γίνονται αμετάκλητα σεβαστές σε ολόκληρο το νησί.
  • Εδαφικές ρυθμίσεις στις δύο ζώνες (κοινότητες) της ομοσπονδίας οι οποίες θα ανταποκρίνονται στην πληθυσμιακή σύνθεση και στα αντίστοιχα ποσοστά της, με την ανάλογη αποδέσμευση εδαφών από την τουρκική κατοχή.

Φυσικά, οι προϋποθέσεις αυτές δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της Τουρκίας που «τροφοδοτήθηκαν» κάτω από άλλες συνθήκες εδώ και τέσσερις δεκαετίες από τους κοινούς «συμμάχους». Εφ΄ όσον λοιπόν η Ελληνική πλευρά παραμείνει σταθερή στις θέσεις της δεν πρόκειται να προκύψει κανένα άμεσο αποτέλεσμα από την  πολυμερή διάσκεψη της Γενεύης (12/1/2017) με αποτέλεσμα οι διαπραγματεύσεις να συνεχιστούν και μετά από αυτήν.

Ο Κυπριακός λαός μπορεί, αν αφεθεί ελεύθερος χωρίς τις διάσημες προβοκάτσιες του παρελθόντος, να λύσει ειρηνικά τα προβλήματα του προσδοκώντας σε ένα πολύ καλύτερο μέλλον.

Είναι βέβαιο πως κάθε μορφωμένος Κύπριος δεν θα είχε καμιά αντίρρηση να εμπιστευτεί με την ψήφο του ένα τουρκόφωνο συμπολίτη του, αρκεί να βεβαιωθεί πως υπηρετεί τα συμφέροντα του κοινού τόπου τους και όχι εκείνα της Τουρκίας ή της Βρετανίας. Άλλωστε, οι σκληρές και για τους τουρκόφωνους Κύπριους δεκαετίες που πέρασαν, δίδαξαν τα δεινά της τουρκικής κατοχής σε όλους τους Κυπρίους – τουρκόφωνους και ελληνόφωνους. Επί πλέον, οι συνθήκες πλέον έχουν αλλάξει ριζικά όπως και τα δεδομένα του «προβλήματος».

Σαν επίλογο ας θυμηθούμε και ας αντλήσουμε δύναμη από τα διαχρονικά επίκαιρα λόγια του παλαίμαχου Κύπριου αγωνιστή Βάσου Λυσαρίδη: «Αν  εθελούσια δεν γονατίσεις, ακόμη και νεκρό δεν μπορούν να σε γονατίσουν»!


Λεωνίδας Κουμάκης

Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες.

Το ναρκοπέδιο της Γενεύης και ο Πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης

Ο Ν. Αναστασιάδης έχει δεσμευθεί σε διεθνές επίπεδο στη Γενέυη να μην εμφανίζεται ως Πρόεδρος κράτους, αλλά μόνο σαν αντιπρόσωπος της ελληνοκυπριακής Κοινότητας. Και η αποδοχή του βιαστικά και με μυστικότητα της συνάντησης της Γενεύης οδηγεί στην διάλυση της κρατικής ενότητας της Κύπρου

 

Νομικοί απαιτούν απο τον Γ. Εισαγγελέα να παύσει τον Πρόεδρο Αναστασιάδη

Παναγιώτης Π. Κλεοβούλου, δικηγόρος και εκπρόσωπος
Πρωτοβουλίας Νομικών και Δικηγόρων,
για την Προάσπιση της Κυπριακής Δημοκρατίας
10 Ιανουαρίου 2017

Προς
Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας
Με τηλεομοιότυπο 22-665080

Αγαπητέ κύριε Γενικέ Εισαγγελέα

Παράνομη η διαδικασία των συνομιλιών στη Γενεύη, οι οποίες αποβλέπουν στη διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας

Με τη σύμφωνη γνώμη ομάδας δικηγόρων και άλλων νομικών, αποστέλλεται προς την Εντιμότητά σας, η παρούσα, ως ο κατ’ εξοχήν, σύμφωνα με τις πρόνοιες του άρθρου 113, εδ.2, του Συντάγματος, αρμόδιος θεσμός με σκοπό να ενεργήσετε ώστε να αποσοβηθεί η ολέθρια προοπτική, η οποία προδιαγράφεται για το Νησί, με τις παράνομες συνομιλίες στη Γενεύη.

Ακολούθως σας εκθέτουμε τις απόψεις μας και παρακαλούμε να ενεργήσετε αναλόγως:

Με τις δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, ότι δηλαδή θα παραστεί στην πενταμερή διάσκεψη της Γενεύης και υπό την ιδιότητα του Προέδρου της Δημοκρατίας και υπό την ιδιότητα του διαπραγματευτή της Ελληνικής Κοινότητας, καθίσταται σαφές ότι η Κυπριακή Δημοκρατία δεν εκπροσωπείται κατά τρόπο αυτοτελή και διακριτό στην εν λόγω Διάσκεψη και ότι η εν λόγω Διάσκεψη κατ’ ουδένα τρόπο δεν είναι διεθνής αλλά πενταμερής, με τη συμμετοχή των τριών εγγυητριών δυνάμεων και των δύο Κοινοτήτων της Κύπρου.

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, αλλά και όπως οι Γάλλοι Συνταγματολόγοι και ο Ελλαδίτης διεθνολόγος, πρόσφατα, έχουν γνωματεύσει, η Κυπριακή Δημοκρατία σε μια διεθνή διάσκεψη, στην οποία θα συζητηθεί η διεθνής πτυχή του Κυπριακού, πρέπει να παρίσταται αυτή και μόνο, κατά τρόπο διακριτό, δια του Προέδρου της.  Επ’ ουδενί λόγω, μπορεί να θεωρηθεί ότι διασφαλίζεται η παρουσία και η εκπροσώπηση της Κυπριακής Δημοκρατίας σε μια διάσκεψη αυτού του είδους με την παρουσία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας υπό διπλή ιδιότητα, δηλαδή υπό την ιδιότητα του Προέδρου και υπό την ιδιότητα του ηγέτη της Ελληνικής Κοινότητας, καθ’ όσον:

Πρώτο: ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, ως εκ του αξιώματός του, εκπροσωπεί το σύνολο της Κυπριακής Πολιτείας, δηλαδή και τις δύο Κοινότητες της Κύπρου.

Κατά συνέπεια, εφ’ όσον ο κ. Ακιντζί εκπροσωπεί την Τουρκική Κοινότητα της Κύπρου, ενώ ο κ. Αναστασιάδης το σύνολο του Κυπριακού Κράτους, τότε ποιος εκπροσωπεί την Ελληνική Κοινότητα της Κύπρου;

Δεύτερο:  Στη Διεθνή Διάσκεψη, η οποία πρόκειται να λάβει χώραν στις 12 Ιανουαρίου 2016, θα συζητηθούν, εφ’ όσον πρόκειται περί πραγματικής διεθνούς διασκέψεως, θέματα τα οποία αφορούν τη λεγόμενη διεθνή πτυχή του Κυπριακού και ειδικότερα τα θέματα της ασφάλειας και των εγγυήσεων.

Ως εκ τούτου, το μόνο μέρος από πλευράς Κύπρου, που νομιμοποιείται να λάβει μέρος σε μια τέτοια διάσκεψη, είναι η Κυπριακή Δημοκρατία, δια του Προέδρου της και όχι οι δύο Κοινότητες, εφ’ όσον οι εν λόγω Κοινότητες δεν αποτελούν υποκείμενα του διεθνούς Δικαίου. Επομένως, ο ισχυρισμός του κ. Αναστασιάδη, ότι θα συμμετάσχει στην εν λόγω Διάσκεψη με διπλή ιδιότητα, καταρρίπτεται αφ’ εαυτού, εφ’ όσον η Ελληνική Κοινότητα της Κύπρου δεν νομιμοποιείται να συμμετάσχει σ’ αυτή τη Διάσκεψη.  Τα συμφέροντα δε των δύο Κοινοτήτων θα τα αντιπροσωπεύσει αφ’ ενός η Κυπριακή Δημοκρατία, της οποίας οι δύο Κοινότητες αποτελούν συστατικά της μέρη, εφ’ ετέρου οι Εγγυήτριες Δυνάμεις, οι οποίες αποτελούν εθνικές κοιτίδες των δύο Κοινοτήτων, δηλαδή Ελλάδα και Τουρκία.

Υπό αυτό το νομικό πρίσμα, η παρουσία του κ. Ακιντζί στη Διεθνή Διάσκεψη θα εδικαιολογείτο και θα ενομιμοποιείτο μόνο αν ο κ. Ακιντζί συμμετείχε σε αυτή ως αντιπρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, σύμφωνα με τα άρθρα 38 και 49 του Συντάγματος, εάν βέβαια εξελέγετο μέσα από νόμιμες εκλογές.

Έστω όμως και αν, ως υπόθεση εργασίας, ο κ. Ακιντζί θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εκπρόσωπος της Τουρκικής Κοινότητος, κάτι τέτοιο, βεβαίως, προϋποθέτει την πρωθύστερη αναγνώριση από τον κ. Ακιντζί της Κυπριακής Δημοκρατίας και τη συνακόλουθη κατάλυση των παράνομων θεσμών του Μορφώματος των Κατεχομένων. Ωστόσο, ουδέποτε ο κ. Ακιντζί, ή η Τουρκία, αναγνώρισαν τέτοια πραγματικότητα.

Είναι, συνεπώς, πασιφανές, ότι ο κ. Αναστασιάδης επιχειρηματολογώντας περί της συμμετοχής του στην προγραμματισθείσα Διεθνή Διάσκεψη, υπό διπλή ιδιότητα, απλώς στοχεύει στην παραπλάνηση της κοινής γνώμης και στην απόκρυψη του γεγονότος ότι στην εν λόγω υποτιθέμενη Διεθνή Διάσκεψη δεν θα λάβει μέρος η Κυπριακή Δημοκρατία με τον ίδιο, ως εκπρόσωπό της, κατά τρόπο αυτοτελή και διακριτό, αλλά θα λάβουν μέρος οι τρεις εγγυήτριες δυνάμεις και οι δύο Κοινότητες τη Κύπρου.

Συνεπώς, η λεγομένη Διεθνής Διάσκεψη δεν θα έχει διεθνή χαρακτήρα αλλά θα αποτελεί μια επανάληψη της Διάσκεψης Ζυρίχης – Λονδίνου του 1959 προκειμένου να ιδρυθεί, από τις δύο Κοινότητες και τις Εγγυήτριες Δυνάμεις, ένα νέο κρατικό μόρφωμα, όπως ακριβώς έγινε στη Ζυρίχη – Λονδίνο, το οποίο θα αντικαταστήσει την Κυπριακή Δημοκρατία.

Μια τέτοια ενέργεια, ωστόσο, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου και Επίτιμου Προέδρου της Διεθνούς Ένωσης Συνταγματικού Δικαίου, κ. Γεωργίου Κασιμάτη, αποτελεί νομική παρέκκλιση, η οποία θα καθιστά τα αποτελέσματά της άκυρα εκ προιμίου.  Ο κ. Καθηγητής, πολύ ορθώς, επεσήμανε τα ακόλουθα αυτονόητα θέματα, τα οποία οι παράγοντες, που προωθούν τη διαδικασία συνομιλιών προσποιούνται ότι δεν αντιλαμβάνονται.

  1. Η Δημοκρατία της Κύπρου είναι διεθνώς αναγνωρισμένη ως ένα πλήρως κυρίαρχο κράτος, με την εισδοχή της στα Ηνωμένα Έθνη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κανένας, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου της, του Έλληνα Πρωθυπουργού ή οποιασδήποτε διεθνούς διάσκεψης, δεν δικαιούται να λάβει οποιεσδήποτε αποφάσεις που παραβιάζουν, άμεσα ή έμμεσα, την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας ή μεταβάλλουν τη συνταγματική της δομή.
  1. Αν το πράξουν, θα είναι μια πολύ σοβαρή παραβίαση τόσο του Συντάγματος της Κύπρου, όσο και των Συνθηκών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μόνο μια συντακτική συνέλευση ή οι ίδιοι οι πολίτες μέσω ενός δημοψηφίσματος, έχουν δικαίωμα να λάβουν τέτοια μέτρα.
  1. Το μόνο ζήτημα, που θα μπορούσε να συζητήσει μια διεθνής διάσκεψη είναι το πώς θα εφαρμόσει τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, που ζητούν την άμεση απόσυρση των τουρκικών δυνάμεων κατοχής και την πλήρη αποκατάσταση της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν είναι νόμιμο να συνδέσει ή να εξαρτήσει κανείς αυτές τις διεθνείς υποχρεώσεις, άμεσα ή έμμεσα, με οποιεσδήποτε συνταγματικές αλλαγές στη χώρα.
  1. Αντίθετα, όλοι οι τρίτοι έχουν την υποχρέωση να απέχουν από κάθε ενέργεια ή διακηρύξεις, και πολύ περισσότερο από το να υπογράψουν οποιοδήποτε κείμενο, το οποίο αποτελεί άμεση ή έμμεση παραβίαση του δικαιώματος των Κυπρίων πολιτών να αποφασίζουν με τη δική τους ελεύθερη βούληση σχετικά με τις βασικές αρχές της κρατικής τους δομής και το διεθνές καθεστώς της Δημοκρατίας. Όλα τα μέρη θα πρέπει να ενεργήσουν αναλόγως των δυνατοτήτων τους, για να εξασφαλίσουν στους Κυπρίους τις συνθήκες για την ελεύθερη έκφραση της βούλησής τους, χωρίς οποιεσδήποτε απειλές, εκβιασμούς, πιέσεις, τετελεσμένα  κλπ.

Περαιτέρω, θα επικαλεστούμε μίαν πραγματικότητα, η οποία ενώ είναι τόσο έκδηλη οι πάντες, παραγνωρίζουν. Οι παράγοντες, οι οποίοι προωθούν τις συνομιλίες και αποβλέπουν στην κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, παραβλέπουν τις πρόνοιες των άρθρων 42 και 44 του Συντάγματος, οι οποίες διασφαλίζουν την πίστη του Προέδρου της Δημοκρατίας στο Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας και τον έλεγχο της παρεκτροπής του και τις πρόνοιες των άρθρων 36, 38 και 39 του Ποινικού Κώδικα, δια των οποίων ποινικοποιείται το αδίκημα της εσχάτης προδοσίας.

Οι εν λόγω παράγοντες παραβλέπουν το πασιφανές, ότι ο νόμιμα εκλελεγμένος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας διαπραγματεύεται με τον παράνομο εκπρόσωπο ενός παράνομου μορφώματος των Κατεχομένων, το οποίο Μόρφωμα αποτελεί προϊόν πολέμου εισβολής και κατοχής και βίαιης κατάλυσης της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας επί των κατεχομένων, από το 1974, εδαφών της και του οποίου (εκπροσώπου του παράνομου Μορφώματος), η συμπεριφορά τον καθιστά υπόλογο εσχάτης προδοσίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα και συνακόλουθα υποκειμένου σε σύλληψη και ποινική δίωξη.

Ο κ. Ακιντζί λοιπόν, με τον οποίο ο Πρόεδρος Αναστασιάδης συνομιλεί και μαζί και με τη συνδρομή των Εγγυητριών Δυνάμεων και του ξένου παράγοντα απεργάζονται τη διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας ως εκ της ιδιότητας του, των δηλώσεων και των πράξεών του, παραβιάζει εκ προθέσεως, συστηματικά και με σπουδή τις πρόνοιες των άρθρων 36 και 38 του Ποινικού Κώδικα, οι οποίες προβλέπουν τα ακόλουθα:

Άρθρο 36. Όποιος-

(α)        Ενεργά αναμειγνύεται σε ένοπλες εχθροπραξίες εναντίον της Δημοκρατίας,

(β)        Παρέχει βοήθεια σε χώρα η οποία βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση, ή είναι αναμεμιγμένη σε ένοπλες εχθροπραξίες εναντίον της Δημοκρατίας,

(γ)        Παρέχει βοήθεια σε ένοπλες δυνάμεις εναντίον των οποίων δυνάμεις της Δημοκρατίας είναι αναμεμειγμένες σε ένοπλες ενέργειες,,

(δ)        …………,

Είναι ένοχος εσχάτης προδοσίας και υπόκειται στην ποινή της φυλάκισης διά βίου.

Άρθρο 38. Όποιος-

(α)        Καθίσταται συνεργός μετά τη διάπραξη έσχατης προδοσίας

(β)        ………

Είναι ένοχος κακουργήματος, που καλείται παρασιώπηση έσχατης προδοσίας και υπόκειται στην ποινή της φυλάκισης διά βίου.

Αλλά και ο κ. Αναστασιάδης, διαπραγματευόμενος τη διάλυση της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, παραβιάζει τις πρόνοιες των ως άνω άρθρων του Ποινικού Κώδικα και είναι, επίσης, υπόλογος του αδικήματος της Εσχάτης Προδοσίας και είτε με, είτε χωρίς την επικουρία του άρθρου 39 του Ποινικού Κώδικα, διαπράττει το αδίκημα της συνωμοσίας με σκοπό την κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Το προαναφερόμενο άρθρο 39 του Ποινικού Κώδικα, προβλέπει:

«Όποιος συνωμοτεί με άλλο πρόσωπο για την τέλεση οποιασδήποτε πράξης με σκοπό τη διάπραξη του αδικήματος της εσχάτης προδοσίας είναι ένοχος κακουργήματος και υπόκειται στην ποινή της φυλάκισης διά βίου».

Το όποιο, λοιπόν Μόρφωμα (ο μη γένοιτο) προκύψει μέσω της έκνομης διαδικασίας της διάλυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας, θα είναι ανυπόστατο και άκυρο εκ προοιμίου, ως παράνομο προϊόν μιας παράνομης μεθόδευσης και όσοι πολίτες δεν είναι διατεθειμένοι να αποδεχθούν αυτό το Μόρφωμα, θα έχουν κάθε νομικό έρεισμα να προσφύγουν στα αρμόδια δικαστήρια και να ζητήσουν απλά την κήρυξη αυτού του Μορφώματος ως ανυπόστατου και τότε θα προκληθεί μία κατάσταση νομικής σύγχυσης και πολιτικού και διοικητικού πανδαιμόνιου, με απρόβλεπτες συνέπειες.

Καταλήγοντας,

Επειδή, με βάση τα πιο πάνω, οι προαναφερθείσες ενέργειες του Προέδρου Αναστασιάδη συνιστούν κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος και παράβαση της δημοκρατικής αρχής, καθ’ ότι υπάρχει υπέρβαση της λαϊκής εντολής, δια της οποίας κατέλαβε τον προεδρικό θώκο, δεδομένου ότι το εκλογικό σώμα κατ’ ουδένα τρόπο παρέσχε στον κ. Αναστασιάδη εντολή κατάλυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας και αντικατάστασης της από ένα νέο μόρφωμα

Επειδή, οι ενέργειες του κ. Αναστασιάδη απάδουν των ενδεδειγμένων ενεργειών ενός Προέδρου της Κυπριακής Δημορκατίας και εκφεύγουν των Συνταγματικών ορίων της διαβεβαίωσης, την οποία, κατά το άρθρο 42 του Συντάγματος, έδωσε ενώπιον της Βουλής των Αντιπροσώπων, όταν ανέλαβε τα καθήκοντα του,

Επειδή, στην εν λόγω διαβεβαίωσή του ο Πρόεδρος Αναστασιάδης διαβεβαίωνε το σεβασμό του προς το Σύνταγμα και προς τη νομιμότητα και διαβεβαίωνε τη προσήλωσή του προς την ανεξαρτησία και προς την ακεραιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας,

Επειδή οι προαναφερθείσες ενέργειες του Προέδρου Αναστασιάδη αφίστανται αυτής της διαβεβαίωσης, την οποία το Σύνταγμα καθιερώνει όχι απλά ως τυπική δήλωση αλλά ως ουσιώδη ρήτρα και ρήτρα οριοθέτησης των ενεργειών ενός Προέδρου της Δημοκρατίας, οι οποίες θα πρέπει να κατατείνουν προς το σεβασμό του Συντάγματος της εδαφικής ακεραιότητας και ανεξαρτησίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Επειδή, ο κ. Ακιντζή, εκ της αυτοπροβαλλομένης ιδιότητας του και εκ της ως άνω συμπεριφοράς του, καθίσταται υπόλογος του αδικήματος της εσχάτης προδοσίας

Υπό τις περιστάσεις υφίστανται τα ακόλουθα ζητήματα:

Πρώτον: Κατά πόσον ο κ. Αναστασιάδης νομιμοποιείται να παραμένει στο προεδρικό αξίωμα και να δεσμεύει την Κύπρο και το μέλλον του Κυπριακού λαού, καθ’ ότι το ίδιο το Σύνταγμα δια του άρθρου 44, εδ.1, παράγραφος (γ) θέτει ως έκπτωτο ένα Πρόεδρο της, ο οποίος καταδικάζεται «επί εσχάτη προδοσία».

Δεύτερον: Κατά πόσο ο κ. Ακιντζί μπορεί να περιφέρεται ως ο εκπρόσωπος και ο επικεφαλής του παράνομου Μορφώματος των Κατεχομένων και να απαιτεί την παγίωση των τετελεσμένων της εισβολής και το διαμοιρασμό της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ο σεβασμός στη νομιμότητα επιβάλλει τις ακόλουθες ενέργειες:

Πρώτον: Η συντεταγμένη Πολιτεία επιτέλους θα πρέπει να επιδείξει τον προσήκοντα σεβασμό απέναντι στο Σύνταγμα και τους Νόμους της και θα πρέπει επιτέλους να αντιδράσει στην παραβίαση αυτού τούτου του Συντάγματος, της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας και της έννομης τάξης, οι οποίες παραβιάσεις συντελούνται, αδιαλείπτως, από το 1974 και μορφοποιούνται στο πρόσωπο του κ. Ακιντζί, ο οποίος προβάλλεται ως ο επικεφαλής του Μορφώματος, το οποίο επιτελεί την παραβίαση.

Η συντεταγμένη Πολιτεία οφείλει επιτέλους να ασκήσει ποινική δίωξη κατά του κ. Ακιντζί και να τον προσαγάγει ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου για να λογοδοτήσει, εξ’ ονόματος του παρανόμου Μορφώματος, για το αδίκημα της εσχάτης προδοσίας.

Δεύτερον: Διεξαγωγή ανακριτικής διαδικασίας εναντίον του Προέδρου Αναστασιάδη για τη διάπραξη του αδικήματος της συνωμοσίας, με σκοπό την κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας συμφώνως των διατάξεων του Ποινικού Κώδικα περί εσχάτης προδοσίας, ως ανωτέρω, άρθρα 36, 38 και 39.

Πέραν τούτων, επικαλούμενοι τις πρόνοιες του ιδίου άρθρου, 44 του Συντάγματος εδ.1 παράγραφος (δ), οι οποίες ορίζουν ότι:

«το λειτούργημα του Προέδρου της Δημοκρατίας παραμένει άνευ φορέως, λόγω διαρκούς σωματικής ή διανοητικής ανικανότητας καθιστώσης αδύνατον την ενεργόν εκπλήρωσιν των καθηκόντων αυτού»

και επικαλούμενοι τις έντονες φήμες ότι ο Πρόεδρος Αναστασιάδης πάσχει από αλκοολισμό, και τις ακόλουθες μαρτυρίες ζητούμε επίσης να εξετασθεί το ενδεχόμενο της ενεργοποίησης των προνοιών του άρθρου 44, εδ.1, παράγραφος (δ) του Συντάγματος.

Οι επικαλούμενες μαρτυρίες είναι οι ακόλουθες:

Μαρτυρία πρώτη: Οι πρόσφατες δηλώσεις του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πάφου, ο οποίος άφησε σαφέστατες αιχμές για την ικανότητα του κ. Αναστασιάδη να εκπροσωπεί την Κυπριακή Πολιτεία και ότι ο κ. Αναστασιάδης κατά το δείπνο με τον κ. Ακιντζί, το οποίο έλαβε χώραν μετά το ναυάγιο των συνομιλιών Μον Πελεράν και στο οποίο απεφασίσθη να συνεχίσουν οι διαπραγματεύσεις, υποχώρησε από τις δεσμεύσεις του λόγω μέθης.

Μαρτυρία δεύτερη : Δήλωση του Γραμματέα Οργάνωσης Πολυτέκνων Κύπρου κ. Στέλιου Λουκά Στυλιανού, εκφρασθείσα δημοσίως και έχει επί λέξει:

«Eδώ θα δώσω μια δική μου μαρτυρία. Εκείνο το βράδυ της 1ης Δεκεμβρίου 2016, λίγο πριν ο Αναστασιάδης πάει στο „δείπνο“ με τον Ακκιντζί, ήμουν στο προεδρικό σε μια εκδήλωση την οποία μετά βίας κατάφερε να προσφωνήσει ο Αναστασιάδης. Ήταν ένα μάτσο κρέας που ΔΕΝ επικοινωνούσε με το περιβάλλον. Λίγο πρίν τις 8 έφυγε η καλύτερα τον κουβάλησαν στο αυτοκίνητο. Δεν ήταν έκπληξη το ότι συμφώνησε σε όλα…»

Μαρτυρία Τρίτη: Τις δηλώσεις του γνωστού επαγγελματία λογιστή ελεγκτή κ. Ομήρου Αλεξάνδρου, ο οποίος αναπαρήγαγε γραπτό ηλεκτρονικό μήνυμα, το οποίο του απέστειλε τον Δεκέμβριο 2015, ο Ευρωβουλευτής κ. Κώστας Μαυρίδης και έχει, αυτολεξεί, ως ακολούθως:  

«Αγαπητέ Όμηρε, σου μεταφέρω μια πληροφορία σχετικά με την συμπεριφορά του ΠτΔ, στην πρόσφατη επίσκεψη του Προέδρου Ολάντ. Ο  δικός μας  ήταν στρακόττον στο μεθύσι και έλεγε ανοησίες. Μάλιστα τα παραπατήματα του καταγράφηκαν σε κάμερες τις οποίες όμως ο Βίκτωρας Παπαδόπουλος με διάφορα επιχειρήματα, από πιέσεις και κολακείες μέχρι επίκληση …. εθνικών συμφερόντων, κατάφερε να μην προβληθούν».

Κατωτέρω παραθέτουμε τέσσερις συνδέσμους στους οποίους προβάλλονται σχετικά φιλμάκια που αποδεικνύουν την εξάρτηση του Προέδρου Αναστασιάδη από του αλκοόλ

(1) http://www.Google.com.cy/url?url=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3D3v7algA7gl4&rct=j&frm=1&q=&esrc=s&sa=U&ved=0ahUKEwjS2e39xtHJAhWLtBQKHUTqDScQtwIIHzAD&usg=AFQjCNEG-a61UqiSUARGWkx0vvPDAU_Tpw

  (2) https://www.Google.com.cy/url?url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DlpWgj9S7EBk&rct=j&frm=1&q=&esrc=s&sa=U&ved=0ahUKEwiAio-dztHJAhXMtxQKHY1FAs0QtwIIEzAA&usg=AFQjCNGtb3_lexT2EJqX4rSy7WRECMORFQ

 (3) https://www.Google.com.cy/url?url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3D-u3qmwbnIvY&rct=j&frm=1&q=&esrc=s&sa=U&ved=0ahUKEwjQ5PLWztHJAhVK6xQKHbkEBB0QtwIIEzAA&usg=

 (4) https://www.Google.com.cy/url?url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DEPzSqiCXRwk&rct=j&frm=1&q=&esrc=s&sa=U&ved=0ahUKEwif-tXh0NPJAhULcRQKHQZPABoQtwIIEzAA&usg=AFQjCNGu889stcOt5yqgBp8ULK3Vxv5VaA

Παρακαλούμε, λοιπόν, όπως προβείτε στα δέοντα. 

Παναγιώτης Π. Κλεοβούλου, δικηγόρος και εκπρόσωπος
Πρωτοβουλίας Νομικών και Δικηγόρων, 
για την Προάσπιση της Κυπριακής Δημοκρατίας  
pankleos@cytanet.com.cy